Schneider Electric, liderul în transformarea digitală a managementului și automatizării energiei susten-abile pune la dispozitie un serviciu global de decarbonizare a lanțului de aprovizionare. Acesta a fost conceput pentru a ajuta organizațiile să abordeze volumul semnificativ de emisii produse în lanțurile lor de aprovizionare. Unul din obiectivele prioritare ale companiei este de a-și spori propriile eforturi de decarbonizare a lanțului de aprovizionare, angajându-se să reducă emisiile de carbon din operațiunile primilor 1000 de furnizori cu 50% până în 2025.
Pentru multe companii, mare parte din amprenta de carbon se regaseste în lanțul de aprovizionare. CDP raportează că, pe baza datelor din 2020 obținute de la peste 8.000 de companii, emisiile din lanțul de aprovizionare sunt de peste 11 ori mai mari, în medie, decât emisiile operaționale. Aceste volume pot fi chiar mai mari în anumite segmente de industrie, precum: retail, confecții și servicii.
Oferta Schneider Electric, conturată în cadrul Climate Change Advisory Service, ajută organizațiile să abordeze aceaste valori ridicate printr-o combinație unică de implicare a furnizorilor, măsurare, stabili-re a strategiei și implementare prin eficiență energetică, achiziții de energie regenerabilă și compensare a carbonului.
Oferta se bazează pe soluții de succes implementate in lanțuri de aprovizionare pentru clienți precum: Walmart, Maple Leaf Foods și Takeda Pharmaceuticals.
„Accelerarea acțiunilor climatice corporative de astăzi este extraordinar, determinata în mare parte de presiunea crescândă a investitorilor în ceea ce privește riscurile de mediu, sociale,de guvernanță (ESG) si de transparență”, a declarat Steve Wilhite, SVP, Schneider Electric.
„Pentru majoritatea companiilor, următorul pas, dincolo de propriile operațiuni, se face in cadrul lanțului de aprovizionare. Vestea bună este că, prin implicarea furnizorilor în eforturile de decarbonizare, companiile nu numai că pot răspunde acestor presiuni, ci pot identifica și soluții de reducere a costurilor, pot dezvolta inovații și pot crește valoarea relațiilor cu furnizorii.”
În ianuarie, Schneider Electric a fost desemnat de Corporate Knights drept cea mai sustenabilă com-panie din lume, o recunoaștere obținută prin angajamentul companiei de peste 15 ani față de practicile sustenabile și obiectivele de dezvoltare sustenabilă ale United Nations (SDGs). Pe lângă obiectivul specific al companiei de a reduce emisiile propriului lanț de aprovizionare până în 2025, Schneider Electric se angajează, de asemenea, să lucreze cu 100% din furnizorii săi strategici și să ajungă la un lanț de aprovizionare net zero până în 2050.