Acasă » Electricitate » IEA: Vânzările de automobile electrice accelerează, dar este nevoie de sprijinul guvernelor

IEA: Vânzările de automobile electrice accelerează, dar este nevoie de sprijinul guvernelor

6 mai 2021
Electricitate
energynomics

Vânzările globale de automobile electrice înregistrează o dinamică puternică, însă guvernele trebuie să facă mai mult pentru a încuraja dezvoltarea lor, fiind necesare acţiuni în domeniul staţiilor de încărcare şi interzicerea vehiculelor care funcţionează pe bază de combustibili fosili, susține Agenţia Internaţională pentru Energie (IEA), conform Reuters.

În timp ce pandemia de COVID-19 a condus la scăderea vânzărilor globale de automobile, cu 16% în 2020, cele de automobile electrice au crescut cu 41%, până la trei milioane de vehicule. Potrivit IEA în primul trimestru al acestui an, vânzările de vehicule electrice au explodat cu 140%, până la 1,1 milioane vehicule, cu creşteri solide în China, Europa şi SUA.

„Nu vedem niciun semn de încetinire pe piaţa globală a autovehiculelor electrice”, spune Timur Gul, directorul diviziei de tehnologiei energetică de la IEA, potrivit Agerpres.

Cu toate acestea, un studiu publicat săptămâna trecută de Munich Mobility Show scoate în evidenţă existenţa unor diferenţe uriaşe la nivel mondial în deţinerea de automobile electrice, în condiţiile în care sunt foarte puţine astfel de autovehicule pe drumurile din mari pieţe, precum Rusia, America de Sud şi Africa.

Numărul de vehicule electrice (autoturisme, camionete, camioane şi autobuze) ar urma să ajungă la 145 de milioane până în 2030, dacă tendinţele actuale vor continua, a calculat IEA.

„Însă flota mondială ar putea ajunge la 230 de milioane dacă guvernele îşi accelerează eforturile pentru a atinge obiectivele climatice şi energetice internaţionale”, subliniază analiştii de la IEA.

La nivel global, consumatorii au cheltuit aproximativ 120 de miliarde de dolari pentru autovehicule electrice în 2020, în timp ce guvernele au alocat aproximativ 13 miliarde de dolari pentru subvenţii, adică echivalentul a aproximativ 10% din cheltuielile totale, în scădere faţă de 20% din cheltuielile totale în anul 2015.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *