Acasă » Petrol și Gaze » MOL anunță profit în creștere, vânzările din România avansează cu 3-4%

MOL anunță profit în creștere, vânzările din România avansează cu 3-4%

7 mai 2021
Consumatori
energynomics

Bogdan Tudorache

Grupul MOL a anunţat un rezultat operaţional CCS EBITDA de 664 milioane USD în T1 2021, cu 7% mai mult faţă de acelaşi trimestru al anului trecut, în pofida celui de-al treilea val al pandemiei de Covid-19 şi a restricţiilor de călătorie şi carantinei impuse în Europa Centrală şi de Est.

În România, vânzările retail de carburanți au înregistrat o creștere în primele trei luni ale anului, față de perioada similară a lui 2020. Astfel, vânzările retail de benzină au fost de 38 kt, în creștere cu 4,7% față de T1, 2020. La motorină, creșterea a fost de 3,1%, vânzările ajungând la 132kt.

Preţurile solide ale petrolului şi gazelor, marja record din petrochimie şi buna performanţă a segmentului Consumer Services au contribuit la aceste rezultate. Grupul MOL a generat un flux de numerar liber simplificat de 383 milioane USD, cu 17% mai mare decât acum un an.

„Am obţinut un rezultat EBITDA de peste 660 milioane USD în T1 2021, o mare realizare ţinând cont de situaţia pandemică din ultimele luni. Performanţa solidă este rezultatul iniţiativelor strategice de până acum, susţinute de modelul de afaceri rezilient și integrat. Sunt extrem de mulţumit să văd o serie de rezultate pozitive pe segmentele Petrochimie şi Consumer Services, cei doi piloni importanţi ai strategiei transformaţionale”, a spus Zsolt Hernádi, CEO și Chairman al MOL.

”Acum exact un an spuneam că intrăm într-o perioadă marcată de incertitudini, dar la MOL am învăţat cu siguranţă cum să ne adaptăm şi criza ne-a făcut mai puternici. Vaccinarea şi relaxarea treptată a restricţiilor în regiunea noastră ne dau motive să fim optimişti. Mă bucur că am reluat plata dividendelor după anularea lor de anul trecut, fiindcă vrem să ne bucurăm de rezultatele bune împreună cu investitorii noştri.

”T1 s-a dovedit a fi un nou reper important în istoria Grupului. Am publicat Strategia 2030+ ‘Shape Tomorrow’ care va accelera şi mai mult ritmul şi amploarea transformării noastre într-un actor cheie în economia circulară cu emisii scăzute de carbon din ECE. Cu astfel de rezultate, sunt convins că am creat o fundaţie solidă pe care vom putea modela economiile viitorului împreună cu toţi cei implicaţi”, a adăugat el.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *