Echipamentele Kawasaki utilizează atât gazul natural, cât și hidrogenul, în prezent, iar viitorul soluțiilor de cogenerare e reprezentat de un mix între regenerabile și gazul natural, a spus Cristian Athanasovici, BDM, Kawasaki Gas Turbine Europe, în cadrul conferinței Digitalizare și Eficiență energetică, organizate de Energynomics la Piatra Neamț.
Divizia energetică a grupului Kawasaki produce turbine cu gaze și motoare cu ardere internă.
”Suntem cunoscuți mai mult datorită diviziei de motociclete, însă rolul meu astăzi este să vă aduc în prim-plan Divizia energetică, ea, la fel ca și cea de motociclete, înseamnă putere și soluții în câștig. Suntem specializați în soluții de cogenerare dedicate energiei electrice și termice, cu focusare pe sectorul industrial, și pe sectorul urban – încălzirea urbană”, a afirmat Cristian Athanasovici.
Gama de echipamente variază între 2 MWe și 35 MWe. ”Utilizăm, la bază, gazul natural. Suntem, însă, într-un context în care gazul natural reprezintă un combustibil de tranziție și trebuie să ne îndreptăm cu pași mari și rapizi către o producere a energiei cu emisii poluante cât mai mici – o energie 100% verde – acesta este dezideratul Uniunii Europene pentru 2050. Grupul Kawasaki – respectiv, Divizia energetică, Kawasaki Gas Turbine Europe lucrează la acest lucru și venim cu soluții de cogenerare și electrice bazate pe gaz natural și nu numai – de ceva timp am dezvoltat și partea de hidrogen și ne îndreptăm, cu soluțiile noastre, către o producere distribuită de energie și către un mix de soluții, împreună cu celelalte – cele care utilizează un mix de resurse secundare. Piața soluțiilor Kawasaki este formată din sectorul industrial – de la soluții de procesare a hârtiei, până la industria ceramică și petrochimie – iar al doilea mare sector – încălzirea urbană”, a adăugat Athanasovici.
”Avem soluții de producere distribuită de mică și medie putere, ceea ce presupune niște avantaje, în primul rând pentru că venim cu soluții ce pot fi amplasate în spații diferite, mici. Sunt soluții eficiente, cu emisii poluante reduse”.
Astăzi, echipamentele Kawasaki utilizează hidrogenul pentru energie electrică și termică. ”Avem proiecte deja realizate, cu rezultate foarte bune. Dorim să dezvoltăm și să venim cu know-how-ul în România și zona pe care o acopăr, Europa de Sud-Est. Viitorul soluțiilor de cogenerare e reprezentat de un mix între regenerabile și gazul natural. Întotdeauna, gazul natural poate să vină ca un back-up, în susținerea soluțiilor bazate pe resurse energetice secundare”, a conchis Athanasovici.