Vânzările de maşini electrice în Europa Occidentală le-au depăşit pe cele diesel pentru prima dată, în decembrie 2021, arată datele preliminare, şoferii continuând să aleagă maşini ecologice subvenţionate în defavoarea celor care depind de combustibilul care a provocat în 2015 scandalul emisiilor la Volkswagen, se arată într-o analiză a publicaţiei britanice Financial Times (FT).
Mai mult de o cincime din noile maşini vândute pe 18 pieţe europene, inclusiv Marea Britanie, erau alimentate exclusiv pe baterii, în timp ce maşinile diesel, inclusiv diesel hibrid, au reprezentat mai puţin de 19% din vânzări, susţine analistul auto independent Matthias Schmidt.
Datorită subvenţiilor generoase din Germania şi din alte ţări, precum şi reglementărilor stricte introduse în 2020, care forţează producătorii auto din UE să vândă mai multe vehicule cu emisii scăzute, vânzările de maşini electrice sunt în creştere constantă.
Tendinţa a accelerat în trimestrul patru din 2021, când Tesla a dovedit că s-a adaptat mai bine decât rivalele la deficitul global de semiconductori, livrând un număr record de maşini electrice – 309.000.
De asemenea, producătorii auto europeni au accelerat vânzările de vehicule electrice în decembrie, pentru a reduce flota de maşini poluante şi a evita amenzile de la Bruxelles, după ce au prioritizat producţia celor mai profitabile modele, în special SUV-urile care poluează masiv, în timpul crizei provocate de perturbările din lanţurile de aprovizionare, potrivit Agerpres.
Ca rezultat, luna trecută au fost vândute 176.000 vehicule complet electrice în Europa Occidentală, un nivel record, şi de peste şase ori mai mult decât în decembrie 2020. Comparativ, în decembrie 2021 au fost vândute aproape 160.000 modele diesel.