În Europa a început testarea la scală largă pentru sistemele de fațadă, iar reglementările privind siguranța la foc a sistemelor de termoizolare exterioară diferă de la o țară la alta. Însă introducerea noii clasificări europene sau a Euroclasei, este benefică pentru industrie, a spus Emilian Petre Grigore, National Specification Manager, Rockwool România, companie ce a investit în România peste 50 de milioane de euro într-o fabrică de vată minerală bazaltică situată la Ploiești. Vata minerală bazaltică poate rezista la temperaturi de peste 1.000 de grade Celsius, a spus el, în cadrul webinarului “Securitatea la incendiu – soluții de prevenție”, organizat de Energynomics.
”Vata minerală bazaltică ne poate asigura protecția pasivă la incendiu, asigurând perioada critică în care persoanele să poată fi evacuate”, a adăugat reprezentantul Rockwool. ”Euroclasa materialelor de construcții nu reprezintă decât un minim de siguranță atunci când vine vorba de incendii relativ mici. Cu toate acestea, salutăm decizia colectivului de elaborare a noului normativ P118 privind Euroclasa”, a afirmat el.
”Există materiale inovatoare folosite din ce în ce mai mult în domeniul construcțiilor, însă insuficient testate, ele pot aduce un plus de nesiguranță. Încă nu este agreat cum anume favorizează sistemele de fațadă riscul propagării focului, iar performanța la foc declarată a sistemelor este obținută doar atunci când sistemul este finalizat și montat perfect”, a spus el.
”În conferințe se vorbește foarte mult de lucruri precum eficiența energetică, însă nu și despre siguranța la incendii”, a adăugat el. Construcțiile critice includ școlile și grădinițele – în ultimii 8 ani peste 370 de copii fiind victime ale incendiilor, iar cel puțin 102 și-au pierdut viața, în locuințe rezidențiale colective, 70% din mediul rural.
DESCARCĂ PREZENTAREA LUI EMILIAN GRIGORE
”Sunt cifre îngrijorătoare, vorbim și de spitale, știm cu toții că acestea trebuie tratate cu maximum de importanță”.
Webinarul “Securitatea la incendiu – soluții de prevenție”, a fost organizat de Energynomics, cu sprijinul partenerilor noștri: Eaton Electric și Rockwool România. Asociația #better a fost partener strategic.