Statul român ar trebui să analizeze dacă, la nivelul politicilor de intervenție, modelul de sprijin pentru consumatorii de energie, prin folosirea furnizorilor ca intermediari pentru prefinanțarea sistemului de plafonare și compensare, este cel mai fericit, a declarat Daniela Dărăban, director executiv al Federaţiei ACUE, conform Financialintelligence.ro.
Potrivit oficialului ACUE, există posibilitatea de a pune în practică anumite scheme de stat pentru clienții agenți economici și există și posibilitatea ca statul să intervină cu sprijin direct – vouchere, spre exemplu – pentru clientul casnic.
“În momentul de faţă, suntem într-o situație de stagnare de facto, pentru că problemele furnizorilor nu sunt rezolvate. Într-o situație de criză, dacă statul decide să intervină cu un pachet de măsuri și folosește actori din piață în faze intermediare pentru a prefinanța aceste scheme, atunci acelaşi stat trebuie să își respecte obligațiile și să fie un partener credibil în implementarea acestor politici. Companiile au mers înainte, au aplicat toate prevederile legale, probabil că foarte multe s-au finanțat la rândul lor ca să poată să prefinanțeze aceste scheme și la finalul zilei totul ține de credibilitate”, a declarat ea.
”Sunt foarte multe discuții la ANRE, pe care noi le provocăm de cele mai multe ori, pentru a vedea care este statusul și cu ce putem să sprijinim în flexibilizarea și fluidizarea acestui proces de decontare, dar timpul ne arată că este o schemă foarte birocratică.
Nu țin să blamez pe nimeni, poate și funcționarii publici care își ridică semne de întrebare pe anumite proceduri de decontare au și ei punctul lor de vedere corect, dar suntem la șase luni de zile în care acest sistem de fapt nu funcționează.
În continuare, auzim că s-au găsit soluții, sperăm, vom vedea… și noi sperăm, dar nu funcționează!
Cred că ar fi momentul, poate în această vară, la nivelul politicilor de intervenție, statul să analizeze dacă într-adevăr acest model de sprijin pentru consumatori, prin folosirea furnizorilor ca intermediari, este cel mai fericit. Și poate va decide să meargă cu intervenții directe către clienți”, a spus Daniela Daraban.