Eficiența energetică și sustenabilitatea devin esențiale pentru companii și investitori, dar și de potențialii angajați, scorurile ESG fiind urmărite cu mai multă atenție de toată lumea, iar sustenabilitatea aduce profit, prin reducerea costurilor și eficiență energetică , a spus Valentin Vasile, Marketing Manager Schneider Electric, în cadrul Energy Strategy Summit 2022, un eveniment organizat de Energynomics.
”Toată lumea spune: Avem nevoie!, și toată lumea spune: Avem finanțare!… Noi ne poziționăm ca un furnizor de soluții care oferă soluții exact pentru segmentul de eficiență energetică. Se vorbea mai devreme de combustibilii fosili – există un studiu al AIE care spune că 1% din energia electrică salvată este egal cu 2,6% din importurile de combustibili fosili din Uniune. Noi asta facem și sper să ajutăm tot mai multe companii să-și îndeplinească țintele de eficiență energetică. În clădiri, de exemplu, un sistem de management BMS poate să aducă o eficiență energetică de 14%. Asta înseamnă, din calculele noastre, că undeve în aproape 5 ani, investiția într-un astfel de sistem se amortizează – și asta e valabil și pentru clădirile vechi, nu doar pentru cele noi”, a spus el.
”În industrie, prima problemă ar fi electrificarea. Sunt foarte mulți combustibili fosili care pot fi transformați în componenta de electrificare și se poate obține o eficiență de 70%, prin aparate conectate, software și localizare în proximitate în cadrul aceleiași fabrici, și partea de software integrabil în mai multe structuri, de la Schneider. Avem o soluție și pentru componenta de termoficare – Termis – implementată deja în 500 de orașe din întreaga lume. Aceasta poate să asigure predictibilitate, analiză și să simuleze diferite scenarii în diferite tipuri de situații pentru operatori. Acum avem totul conectat. Sunt atât de multe date, de variabile, de lucruri care se pot întâmpla – de la risc la procesare – încât operatorul nu mai poate să facă față – și este de mare ajutor să fie niște rutine setate. Partea de software care să colecteze datele și să propună acțiuni este una care ajută extraordinar de mult”, a mai afirmat el.
În același timp, abordarea sustenabilă merge mână în mână cu eficiența energetică.
”Eu sunt în Schneider de vreo 12 ani, iar Schneider împlinește anul acesta 25 de ani în România, deci sunt la jumătatea drumului său în România. Atunci când am venit în Schneider se vorbea destul de mult despre sustenabilitate, părea că e ceva good to have, de viitor. Ei bine, acum trebuie să vorbim despre sustenabilitate pe termen scurt. Sustenabilitatea aduce profit – prin reducerea costurilor și eficiență energetică. Aduce și inovație, pentru că trebuie să schimbăm lucrurile și se pare că este cea mai atractivă componentă pentru investitori – toți investitorii se uită la scorul ESG. Nu în ultimul rând, sutenabilitatea atrage și angajații”, a conchis el.
Energy Strategy Summit 2022 a fost organizat de Energynomics cu sprijinul partenerilor săi: ABB, BCR, CE Oltenia, Chimcomplex, Eaton, Electrica Furnizare, Electroalfa, EnergoBit, Enevo Group, European Energy, Eximbank, EY, Franklin Templeton, Horváth, ING, Hidroelectrica, Marsh, MET Energy România, Nuclearelectrica, BCR Pensii, Photomate, Powertis, Renomia Gallagher, Schneider Electric, Transelectrica, Volt, wpd.