Acasă » Electricitate » Hartung, Bosch: Transformarea sistemelor energetice trebuie să rămână la prețuri accesibile

Hartung, Bosch: Transformarea sistemelor energetice trebuie să rămână la prețuri accesibile

7 februarie 2023
Electricitate
Bogdan Tudorache

Pentru Bosch, schimbările de pe piață și din mediul tehnologic determinate de conectivitate, automatizare și electrificare, în special, împreună cu importanța crescândă a sustenabilității, vor fi factori de creștere în anii următori. Cererea suplimentară în regiunile emergente, precum țările ASEAN, va iniția o creștere viitoare a pieței. În acest context, Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch consideră compania ca fiind bine poziționată, în contextul situației economice și politicii energetice. Cu toate acestea, penuria de energie care determină inflația ar putea avea un impact negativ asupra consumului și, prin urmare, asupra stabilității monetare, pe termen lung. Din acest motiv, el a salutat introducerea unei politici monetare restrictive de către banca centrală. În același timp, a avertizat împotriva formării de blocuri economice globale. „O fragmentare a sistemelor economice amenință puterea de inovare și prosperitatea generală”, a declarat el.

„Cel mai important, acțiunea climatică are nevoie de cooperare la nivel internațional”.

Hartung consideră că dezvoltarea viitoare a surselor regenerabile de energie este o modalitate de a soluționa obiectivele contradictorii ale sustenabilității ecologice și economice.

„Transformarea sistemelor energetice trebuie să rămână la prețuri accesibile, nu trebuie să ducă la întreruperi în alimentarea cu energie electrică a întreprinderilor sau a gospodăriilor și ar trebui să renunțe la combustibilii fosili ori de câte ori este posibil.” Bosch își joacă rolul în acest sens, a spus el, accelerând ritmul în ceea ce privește tehnologia pilelor de combustie și hidrogen. „În ceea ce privește electromobilitatea, înregistrăm un nivel constant ridicat de comenzi”, a spus Hartung. „Ca urmare, Bosch se așteaptă să înregistreze vânzări de 6 miliarde de euro în acest segment până în 2026. În China, se preconizează că afacerile cu punți și motoare electrice vor înregistra deja profit în acest an”.

Tehnologie neutră din punct de vedere climatic: criza energetică stimulează cererea

În ciuda tuturor provocărilor pe care le prezintă, criza energetică și climatică sporește cererea globală de tehnologie neutră din punct de vedere climatic. Acest lucru deschide o varietate de noi perspective și pentru Bosch: compania generează deja vânzări de peste 20 de miliarde de euro cu produse de uz casnic. „Portofoliul nostru de produse poate influența în mod pozitiv aproximativ 90 la sută din consumul de energie în locuință”, a declarat Dr. Christian Fischer, vicepreședinte al consiliului de administrație Bosch, care este, de asemenea, responsabil pentru activitatea companiei în domeniul tehnologiei pentru construcții și clădiri. „Din această cifră, 85 de procente se referă la încălzire și apă caldă și 15 procente la electrocasnice”. În Germania, Bosch a crescut deja vânzările unitare de pompe de căldură cu 50 de procente în 2022. Se preconizează că piața europeană a pompelor de căldură va crește cu 25 până la 35 de procente anual până în 2025 și cu aproape 40 de procente la Bosch, ceea ce îi va permite să câștige cotă de piață. Acesta este motivul pentru care compania își extinde capacitatea de producție a pompelor de căldură în Europa: de la începutul anului, o nouă unitate de producție a fost deschisă în Eibelshausen, Germania. Bosch vede un potențial de creștere viitoare în transformarea sistemelor energetice. „Totuși, această transformare trebuie să fie accesibilă”, a declarat Fischer. „În cazul clădirilor, costul renovării și al modernizării nu trebuie subestimat”. Acest lucru explică de ce Bosch se concentrează pe sistemele de încălzire hibride formate din pompă de căldură și centrală termică pe gaz. Pentru viitor, vicepreședintele Bosch vede un potențial suplimentar în optimizarea combinată a fluxurilor de energie din vehicule și clădiri: „Electrificăm totul, de la biciclete la sistemul hidraulic – și ne pricepem foarte bine, atât la clădiri, cât și la vehicule”.

Atractivitatea angajatorului: sustenabilitatea atrage personal calificat

De asemenea, Bosch a înregistrat progrese în implementarea propriilor obiective de sustenabilitate și climă în exercițiul financiar 2022. Pe parcursul anului, compania a crescut ponderea surselor regenerabile de energie în consumul său de energie electrică de la 89 la 94 de procente. „În 2022 am atins aproape jumătate din obiectivul de economisire a energiei de 1,7 terawați-oră pe care ni l-am propus pentru 2030″, a declarat Filiz Albrecht, membră a consiliului de administrație și director de relații industriale la Robert Bosch GmbH, care este, de asemenea, responsabilă de sustenabilitate. „În același timp, angajamentul nostru față de sustenabilitate face din Bosch un angajator mai atractiv”. Potrivit lui Albrecht, strategia de sustenabilitate a companiei este un aspect din ce în ce mai important pentru candidați. În vremuri în care personalul calificat este insuficient, găsirea celor mai bune talente din întreaga lume devine, de asemenea, mai dificilă pentru Bosch, a spus ea. Aceasta a subliniat că India capătă din ce în ce mai multă importanță în competiția pentru experții în software. Bosch are 17.000 de astfel de angajați în această țară, iar la nivel mondial numărul acestora a crescut de la 38.000 la 44.000. Nevoia de dezvoltatori de software rămâne ridicată; compania se așteaptă să adauge peste 10.000 de persoane până la mijlocul deceniului. „În curând, Bosch va avea peste 50.000 de angajați în domeniul dezvoltării de software”, a declarat Albrecht. Grupul Bosch dezvoltă, de asemenea, competențele digitale ale angajaților săi de pe linia de asamblare: în acest an, de exemplu, va fi lansat „LernWerk”, o inițiativă în sectorul de activitate Soluții de mobilitate. Obiectivul inițial al acesteia este de a îmbunătăți competențele care vor fi necesare pentru a lucra în „fabrica viitorului” în toate locațiile din Germania.

Evoluția afacerilor în 2022: sectorul de activitate privind mobilitatea înregistrează cea mai mare creștere a vânzărilor

„În ciuda penuriei de semiconductori și a unei economii slabe, toate sectoarele de activitate au reușit să își crească vânzările”, a declarat Dr. Markus Forschner, membru al consiliului de administrație și director financiar al Robert Bosch GmbH. Cu 52,6 miliarde de euro, cel mai mare sector de activitate, Soluții de mobilitate, a generat din nou cele mai mari vânzări în 2022. Creșterea de 17 procente a vânzărilor a ajuns la 12 procente după ajustarea efectelor cursului de schimb valutar. „Vestea bună este că vânzările noastre au crescut astfel mai repede decât producția de automobile”, a declarat Forschner. Cu toate acestea, Bosch nu se poate declara mulțumită de profitabilitatea sa: marjele au fost împovărate de creșterile de costuri de-a lungul întregului lanț de aprovizionare, precum și de investițiile inițiale pentru transformarea activității de mobilitate a companiei, a spus el. Sectorul de activitate Tehnologie industrială a înregistrat o creștere a vânzărilor de 14 procente, până la 6,9 miliarde de euro. După ajustarea pentru efectele cursului de schimb valutar, creșterea vânzărilor a fost de 11 procente. Potrivit lui Forschner, cumpărarea HydraForce și achiziția Elmo reprezintă repere importante pentru activitatea Bosch în domeniul tehnologiei industriale. Sectorul de activitate Bunuri de larg consum a reușit să crească treptat vânzările, în ciuda reticenței semnificative a consumatorilor de a cumpăra electrocasnice și scule electrice, a declarat Forschner. Acesta și-a majorat vânzările cu 2 procente, până la 21,5 miliarde de euro. După ajustarea pentru efectele cursului de schimb valutar, această cifră crește la 3 procente. Pe de altă parte, în sectorul de activitate Tehnologie pentru construcții și energie, creșterea a reflectat cererea ridicată și neschimbată de tehnologie pentru locuințe și clădiri eficiente din punct de vedere energetic. Forschner a raportat că vânzările au crescut la 7 miliarde de euro. După ajustarea efectelor cursului de schimb valutar, creșterea de 15 procente se ridică la 13 procente.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *