Acasă » Interes general » Autoturismele ecologice încheie anul 2023 cu o cotă de piață de 24% din totalul vânzărilor

Autoturismele ecologice încheie anul 2023 cu o cotă de piață de 24% din totalul vânzărilor

18 ianuarie 2024
Interes general
energynomics

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au crescut cu 11,6% în 2023 față de anul anterior, marjă în care autoturismele „electrificate” au înregistrat un salt de 25,9%, până la o cotă de piață de 24,4%, arată datele Direcției Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), prelucrate de Asociația Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Potrivit statisticii, publicată joi, pe piața națională, în topul primelor zece mărci de autoturisme şi autovehicule comerciale, în 2023, pe primul loc se află Dacia (46.125 de unități), urmată de Renault (15.173), Toyota (11.577), Volkswagen (11.050), Skoda (10.557), Ford (9.988), Mercedes Benz (9.045), Hyundai (8.978), Suzuki (4.721) şi BMW (4.689), conform Agerpres.

În ceea ce priveşte tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 1,9% față de cota deținută în perioada similară din 2022, până la o pondere de 62,6%. De asemenea, autoturismele echipate cu motoare diesel înregistrează o scădere de 0,9%, de la an la an, şi dețin o cotă de 12,9% din total.

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns să dețină o cotă de piață de 24,4%, anul trecut, cu 11,5% peste cota deținută de motoarele diesel.

Datele citate relevă faptul că autoturismele full electrice dețin o cotă de 10,7% din piață în cele 12 luni ale anului 2023, comparativ cu anul precedent, când reprezentau 9,1%. Achizițiile din această categorie au crescut considerabil (+25,9%), în comparație cu perioada similară din 2022. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+31,9%) şi a celor plug-in hybrid (+45,2%) din totalul autoturismelor electrificate.

De asemenea, autoturismele full hybrid prezintă o creştere creştere de 14,2% față de cele 12 luni ale anului anterior.

În 2023, în clasamentul primelor cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring – cu 6.875 de unități şi o creştere de 0,7% față de aceeaşi perioadă a anului precedent, Tesla Model Y (2.079 de unități, +696,6%), Tesla Model 3 (1.022 de unități, +34,7%), Renault Megane (818 unități, +431,2%) şi Volkswagen e-UP! (488 de unități, -5,1%).

La autoturismele Plug-in, topul are pe prima poziție Ford Kuga – cu 735 de unități şi o creştere de 126,9%, în 2023 față de intervalul similar din 2022. Pe locurile următoare se află: Hyundai Tucson – cu 379 de unități şi o creştere de 39,9%, Toyota RAV4 (371 de unități, +312,2%), Renault Captur (331 de unități, +34%) şi Mercedes Benz GLE (327 de unități, +32,9%).

Totodată, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota Corolla – cu 2.283 de unități, în scădere cu 4,8% față de 2022, Toyota C-HR (2.082 de unități, +5,3%) şi Toyota Yaris Cross (1.559 de unități, +100,9%).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *