Sistemul Garanție-Returnare reprezintă fundația economiei circulare în România, iar până în prezent consumatorii români au returnat peste 350 de milioane de ambalaje cu simbolul SGR, a declarat Gemma Webb, CEO al ReturRO, la inaugurarea celui de-al patrulea centru de numărare şi sortare a ambalajelor din cadrul Sistemului de Garanție – Returnare (SGR), de la Otopeni.
„Aici, în Bucureşti, este cel mai mare Centru de sortare şi şi numărare, are tehnologie avansată şi echipament avansat, aşa cum se întâmplă cu toate centrele noastre de sortare şi numărare. În acest loc vom angaja mai mult de 150 de persoane, deci vorbim despre 150 de locuri de muncă ‘verzi’ şi vom avea peste 500 de persoane angajate în întreaga țară. La Centrul de la Otopeni vom procesa sticlă, plastic şi aluminiu. Sunt ambalaje din aceste materiale pe care le vom număra, le vom sorta în funcție de material, de culoare, le vom compacta, iar apoi vom vinde materialele reciclatorilor care le vor aduce înapoi în sistem. Aşadar, este fundația economiei circulare în România şi este un pas înainte foarte mare pentru noi. În Bucureşti, pot fi sortate 1,8 miliarde de ambalaje, iar la nivel național avem capacitatea de a număra şi sorta aproape trei miliarde de ambalaje, anual. Vedem că sistemul începe, treptat, să colecteze din ce în ce mai multe ambalaje şi se dezvoltă astăzi cele patru centre regionale din Cluj, Braşov, Timişoara şi Otopeni. Avem o infrastructură pe care continuăm să o dezvoltăm şi vom mai deschide centre în Bacău, Dolj şi Prahova, în următoarele două luni”, a spus Webb, conform Agerpres.
Potrivit reprezentantei RetuRo, SGR este un proiect aflat în plină implementare la nivel național, cu o serie de provocări.
„Astăzi, suntem în mijlocul implementării sistemului şi ca toate proiectele complexe la nivel național, în primele faze ale implementării, suntem confruntați cu provocări, dar fiecare provocare ne aduce o şansă de a îmbunătăți sistemul. Cheia succesului este cooperare a tuturor acționarilor şi ceea ce am reuşit până acum este datorită acestei cooperări şi ceea ce am reuşit să facem în atât de puțin timp este datorită producătorilor, comercianților HoReCa, autorităților locale, furnizorilor, consumatorilor şi toată lumea care lucrează împreună pentru a duce la viață acest proiect. Românii au răspuns minunat la acest sistem, iar cantitățile de ambalaje returnate cresc din ce în ce mai mult, cu o rată exponențială. Până acum, consumatorii români au returnat peste 350 de milioane de ambalaje, un lucru fantastic. În ultimele zece zile, doar de la munte şi de la mare am colectat 10 milioane de ambalaje. (…) am anticipat faptul că vine vara şi ne-am pregătit pentru o creştere exponențială în ceea ce priveşte ratele de returnare în sistem şi am îmbunătățit eficiența logistică. O parte dintre aceste măsuri o reprezintă creşterea numărului de camioane pentru transport. Avem 500 de camioane care colectează de trei ori mai mult decât am avut la începutul lunii aprilie”, a afirmat Gemma Webb.
Aceasta a adăugat că: „Sistemul Garanție-Returnare a pus fundația economiei circulare în România, iar astăzi mare parte dintre ambalajele colectate în România merg în sistem”.
„Am colectat, procesat şi sortat materiale de foarte bună calitate şi le-am trimis reciclatorilor. Pot să spun că sistemul funcționează în fiecare zi, ne îmbunătățim şi după cum am zis, fiecare zi aduce provocări, dar în fiecare zi facem acest sistem să fie şi mai bun şi cooperarea este cea mai importantă în acest în acest sistem”, a menționat şefa RetuRo.
Centrul de numărare şi sortare a ambalajelor SGR, deschis marți în Otopeni, se alătură celor trei deja deschise, până în prezent, în județele Cluj, Timiş şi Braşov.