Acasă » Interes general » Reveal Marketing și România Eficientă: Adoptarea unui stil de viață eficient energetic continuă să câștige teren

Reveal Marketing și România Eficientă: Adoptarea unui stil de viață eficient energetic continuă să câștige teren

19 decembrie 2024
Interes general
energynomics

Reveal Marketing Research a realizat pentru programul național România Eficientă un studiu reprezentativ la nivel național în rândul locuitorilor din mediul urban, pentru a analiza comportamentele eficiente energetic ale românilor și a modului în care acestea au evoluat comparativ cu studiile similare desfășurate în ultimii doi ani.

În 2024, eficiența energetică continuă să aibă cel mai mare impact asupra costurilor utilităților (19%), sănătății personale (16%), a confortului individual (15%) și a sustenabilității/ mediului înconjurător (12%), conform studiului.

Totodată, trendul practicilor zilnice de economisire a energiei acasă continuă să crească.

Cele mai frecvente comportamente eficiente energetic adoptate de români includ stingerea luminii când pleacă din încăpere (71%), stingerea televizorului când nu este utilizat (59%) și utilizarea mașinii de spălat vase sau rufe doar când sunt pline (46%).

Comparativ cu 2023, majoritatea comportamentelor eficiente energetic au crescut, în special a celor care sting lumina când ies din încăpere (de la 65% la 71%) și a celor care scot din priză electronicele pe care nu le folosesc (de la 34% la 41%).

Principalul avantaj al locuirii într-o casă sau apartament eficient energetic este reprezentat de reducerea costurilor cu energia (72%).

Ferestrele termopan rămân cea mai populară îmbunătățire eficientă energetic, fiind prezente în 87% dintre locuințe, în special în gospodăriile persoanelor peste 45 de ani (93%). Alte investiții preferate includ izolarea exterioară a locuințelor (62%) și electrocasnicele eficiente energetic (60%).

În plus, utilizarea termostatelor pentru controlul temperaturii a înregistrat o creștere semnificativă, de la 56% (2023) la 60% (2024) dintre gospodării.

Studiul a revelat că optimizarea eficienței energetice a clădirilor reprezintă un factor important în protejarea mediului.

Impactul consumului de energie asupra mediului este important pentru 58% dintre români, într-o măsură semnificativ mai mare pentru femei (63% comparativ cu 53% în cazul bărbaților).

În plus, 7 din 10 români consideră că risipa de energie (electrică, termică, carburanți, etc.) contribuie la accelerarea schimbărilor climatice.

Renovarea energetică aprofundată a spitalelor (81%) și școlilor (78%) trebuie să devină o prioritate națională

Peste 65% dintre români consideră că este importantă creșterea eficienței energetice a tuturor tipurilor de clădiri. În topul clădirilor pentru care este cea mai importantă cresterea performaței energetice regăsim spitalele (81%), școlile (78%) și blocurile de locuințe (74%).

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *