Piața de leasing operațional a crescut în primul semestru cu 16% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 52.000 de unități în administrare, potrivit datelor Asociației Societăților de Leasing Operațional (ASLO). În perioada ianuarie-iunie au fost înmatriculate peste 7.500 de autovehicule de către companiile de leasing operațional, respectiv 19% din totalul înmatriculărilor noi, ceea ce reprezintă o creștere cu patru puncte procentuale față de primul trimestru și cu 2.000 de unități față de aceeași perioadă a anului trecut. Am discutat cu Cătălin Olteanu, Director Comercial ALD Automotive, unul dintre jucătorii din topul primelor cinci companii de leasing operaţional, potrivit ASLO.
Ce reprezintă serviciile de consultanță și raportare pe care le oferiți și ce informații le oferă acestea clienților?
Esențiale pentru optimizarea costurilor flotelor auto, serviciile de consultanță și raportare oferite de către ALD Automotive pot diferenția activitatea managerilor de flotă. Fie că vorbim despre consultanță la începutul unui contract de leasing operațional, fie că ne referim la monitorizare și raportare pe toată durata derulării contractului, aceștia se pot baza în luarea deciziilor atât pe expertiza ALD Automotive ca furnizor specializat de servicii, cât și pe instrumentele puse la dispoziție pentru o selecție și o monitorizare atentă a flotei auto.
Clienții noștri dispun de cele mai bune soluții încă din etapa premergătoare semnării contractului, prin întâlnirile consultative, atât de necesare pentru înțelegerea nevoilor clienților în funcție de tipul de activitate al companiei și a obiectivelor de business. Începând cu optimizarea TCO (total cost of ownership = costul total de proprietate), indicator care ar trebui să fie unul dintre factorii determinanți în procesul de achiziție a unei flote auto în leasing operațional, consultanții noștri au un rol important în a construi împreună cu clientul o soluție de leasing operațional adaptată nevoilor existente, dar și obiectivelor pe termen lung ale companiei. Mai mult decât atât, vor monitoriza și analiza în permanență flota auto și costurile generate de aceasta și vor sugera în mod regulat clienților implementarea de îmbunătățiri din punct de vedere al TCO.
Tot în etapa pre-vânzare, clienții pot avea acces la ALD carselector, prin care își configurează, compară și selectează mașina dintr-o bază de date de peste 4.700 de autovehicule multi-brand. ALD carselector servește drept un consultant online pentru managerii de flotă care doresc să-și caute autovehiculele ținând cont de caroserie, marcă, model, combustibil și să le configureze în funcție de echipament, opţiuni, exterior și impact asupra mediului.
În ceea ce privește serviciile de raportare, ALD Automotive pune la dispoziția clienților, un instrument online vital pentru supervizarea costurilor și buna funcționare a flotei auto, și anume ALD Net. Astfel, prin intermediul rapoartelor și analizelor grafice, clienții pot beneficia de o serie de avantaje, precum: o perspectivă completă asupra flotei, actualizări zilnice privind evoluția flotei și derularea contractelor, o evidență clară asupra facturilor, accesarea rapidă a rapoartelor, atât în limba română, cât și în engleză, dar și o interfață intuitivă care permite o utilizare facilă a platformei.
Ce instrumente de raportare puneți la dispoziția clienților, cum funcționeaza și cu ce frecvență sunt ele utilizate?
Instrumentele de raportare sunt foarte importante și interesante pentru clienți, pentru că îi ajută să își creeze o imagine de ansamblu și să monitorizeze situația flotei lor. ALD Net este platforma online dedicată managerilor de flotă, adaptată nevoilor acestora și accesibilă doar pe bază de user name și parolă. Prin intermediul ei, clienții ALD Automotive au acces la rapoarte zilnice despre flotă, detalii depre vehicule, serviciile contractate pentru fiecare autovehicul și ratele lunare, serviciile refacturate, informații despre serviciul de combustibil, analize ale kilometrajului, informații despre nivelul de poluare al autovehiculelor. În privința analizelor grafice, ALD Net oferă clienților posibilitatea de a vizualiza evoluția flotei după tipul de autovehicule, clasificarea flotei după marca autovehiculelor și după tipul combustibilului, emisiile de CO2 și consumul de combustibil în funcție de specificațiile producătorului.
Este foarte important pentru ALD Automotive că poate pune la dispoziția clienților o astfel de platformă online. Cu ajutorul unui astfel de instrument venim proactiv în ajutorul clientului și ușurăm mult munca persoanei responsabile de flotă, oferindu-i o privire de ansamblu extrem de utilă. În ceea ce privește frecvența de utilizare a acestor sisteme de raportare, avantajul major al unei platforme online este că este disponibilă 24/7, astfel încât fiecare client poate avea acces la date oricând are nevoie, ceea ce îi asigură ușurință și mobilitate în fluxul de lucru de zi cu zi, precum și independența în accesarea și preluarea datelor.
Consultanța și raportarea sunt facute doar la cererea clientului ori intervin natural în managementul flotei?
Atât consultanța, cât și raportarea sunt parte integrantă a serviciilor de leasing operational pe care ALD Automotive le oferă. Clienții noștri beneficiază de servicii personalizate și de calitate superioară, drept urmare suntem mai mult decât un simplu furnizor, suntem un partener pentru ei, astfel încât este firesc ca cele două elemente să fie prezente de-a lungul întregii colaborări.
Dacă discutăm despre consultanță, atunci ea intervine încă dinainte de semnarea contractului de leasing operațional și continuă pe tot parcursul colaborării, astfel încât clienții să beneficieze de un TCO optimizat în mod constant, în funcție de evoluția firmei și implicit a nevoilor.
După încheierea contractului urmează pe toată perioada derulării acestuia raportarea. Așa cum menționam, aceasta se realizează prin intermediul unei platforme online care oferă informații actualizate zilnic. Clientul primește un user name și o parolă pentru a se conecta la site-ul www.aldnet.ro sau poate accesa secțiunea “Responsabili flotă” de pe website-ul www.aldautomotive.ro aflând în orice moment evoluția flotei sale pentru a putea face optimizările necesare și a obține spectrul complet de beneficii oferite de leasingul operațional.
Exista un tip de raportare standard sau modul de lucru și structura sunt personalizate?
Platforma ALD Net este dedicată tuturor clienților noștri. Aceștia se pot conecta pentru a-și extrage toate datele de care au nevoie și așa cum am menționat anterior, rapoartele standard conțin informații despre situația la zi a flotei, statistici privind evolutia acesteia, clasificarea ei în funcție de marca autovehiculului, serviciile contractate, ratele lunare, serviciile refacturate, informații cu privire la serviciul de combustibil, analize ale kilometrajului și nivelul de poluare al autovehiculelor.
Bineînţeles, la cerere se pot pune la dispoziție rapoarte personalizate, în funcție de nevoile fiecărui client.