Acasă » Petrol și Gaze » Instanța menține decizia în cazul OMV Petrom Marketing vs. Consiliul Concurenței, dar scade amenda

Instanța menține decizia în cazul OMV Petrom Marketing vs. Consiliul Concurenței, dar scade amenda

24 martie 2016
Consumatori
energynomics

Înalta Curte de Casație și Justiție a confirmat, definitive și irevocabil, încălcarea legii concurenței de către compania OMV Petrom Marketing prin participarea la o înțelegere de tip cartel, alături de alte companii active pe piața carburanților, arată un comunicat al Consiliului Concurenței.

Totuși, instanța a redus amenda aplicată de autoritatea de concurență de la 137,2 milioane de lei la 109,8 milioane de lei. Consiliul Concurenței a câștigat irevocabil și procesele cu MOL România, Rompetrol Downstream și ENI România.

La sfârșitul anului 2011, Consiliul Concurenței a sancționat șase companii petroliere cu o amenzi totale de aproape 880 de milioane de lei (205 milioane de euro) pentru încheierea unei înțelegeri anticoncurențiale.

În urma investigației, autoritatea de concurență a constatat că respectivele companii au încălcat atât Legea Concurenței, cât și Tratatul de Funcționare al Uniunii Europene (TFUE) prin stabilirea retragerii simultane de pe piață a sortimentului de benzină Eco Premium. Consiliul Concurenței a decis aplicarea următoarelor amenzi, executate de Agenția Națională de Administrare Fiscală:

  • SC OMV Petrom SA – 366,5 milioane de lei
  • SC OMV Petrom Marketing SRL – 137,2 milioane de lei
  • SC Rompetrol Downstream SRL – 159,5 milioane de lei
  • SC Lukoil Romania SRL – 136,8 milioane de lei
  • SC MOL Romania Petroleum Products SRL – 80,2 milioane de lei
  • SC ENI Romania SRL – 11,1 milioane de lei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *