Investiţiile realizate de companiile E.ON în România au însumat, anul trecut, circa 433 de milioane de lei (97 milioane de euro), nivel care va fi menținut și în acest an, au anunțat reprezentanții holdingului german. Peste 1,5 milioane de euro au fost investite în proiecte pentru comunitate, a transmis E.ON România.
Rezultatele consolidate ale grupului arată pentru anul trecut o cifră de afaceri de 4,9 miliarde de lei (circa 1,1 miliarde de euro), iar profitul a fost unul „rezonabil”, a menționat Frank Hajdinjak, Director General al E.ON România. Volumele de gaze naturale şi electricitate comercializate s-au situat la 28,4 TWh.
„Continuarea în ritm susţinut a programelor de reabilitare şi modernizare a reţelelor de gaze şi electricitate, consolidarea poziţiei deţinute pe piaţa de profil, precum şi lansarea de noi produse şi servicii pentru clienţi reprezintă principalele priorităţi ale companiei pentru perioada următoare”, a declarat Frank Hajdinjak.
“De la privatizare, din 2005, până în prezent am plătit la bugetul de stat taxe şi tarife de 1,5 miliarde de euro şi am realizat investiţii de 1,3 miliarde de euro, ceea ce este semnificativ şi arată rolul nostru pe piaţă şi faptul că nu suntem un investitor pe termen scurt”, a completat el.
Continuă modernizarea rețelei de gaze și energie electrică
Anul trecut, E.ON România a investit în afacerile de gaze 160 de milioane de lei (36 de milioane de euro), sistemul de distribuţie de profil fiind reabilitat şi modernizat pe o lungime de 450 de kilometri şi extins pe o lungime de 150 kilometri. Pentru 2016, bugetul de investiții se ridică pe această componentă la mai bine de 190 de milioane de lei (43 de milioane de euro), sumă care va asigura modernizarea a circa 500 de kilometri de conducte şi branşamente şi extinderea sistemului de distribuţie cu 150 de kilometri, a explicat grupul german.
În ce privește energia electrică, valoarea investiţiilor realizate pe acest segment s-a ridicat anul trecut la 240 de milioane de lei (54 de milioane de euro), cele mai mari de la preluarea distribuţiei de energie electrică în zona Moldova. Principalele obiective avute în vedere au fost implementarea sistemelor SCADA, contorizarea inteligentă, modernizarea unor staţii de transformare, reabilitarea şi securizarea reţelelor electrice, în special a celor de joasă tensiune. Pentru anul în curs au fost prevăzute investiţii situate la un nivel apropiat celui din anul anterior, mai spun reprezentanții companiei.
Proiectele privind contorizarea inteligentă au condus la integrarea parțială sau totală a 114 staţii de transformare din Moldova în sistemul SCADA (Supervisory Control And Data Acquisition – n.r.), iar în următorii doi ani vor mai fi integrate încă 13 staţii. E.ON România va aloca, în următorii trei ani, circa 18 milioane de euro pentru investiţii în automatizarea reţelelor de distribuţie, atât în staţii de transformare, cât şi în reţelele de medie tensiune.
De asemenea, compania a instalat la consumatori aproximativ 177.000 de contoare inteligente, dintre care circa 147.000 de unităţi numai în cursul anului 2015. Pentru acest an se are în vedere instalarea a încă circa 55.000 de contoare inteligente. Pentru aceste lucrări, E.ON România a alocat pentru perioada 2014 – 2020 circa 20 de milioane de euro.
Cuvântul de ordine e “diversificare”
E.ON România analizează intrarea și pe alte segmente de afaceri, precum furnizarea de servicii de telefonie şi Internet, a mai declarat Frank Hajdinjak.
“Acum avem în portofoliu, pe lângă energie electrică şi gaze, furnizarea de servicii de asigurare, însă ne gândim şi la alte produse pentru clienţi. Ne gândim la multe direcţii, de exemplu la modalităţi de încălzire, telefonie, Internet. Veţi vedea multe produse venind de la noi”, a precizat directorul general al E.ON România.
Aplicaţie de mobil dedicată platformei E.ON Myline
Platforma E.ON Myline, care numără în prezent peste 600.000 de utilizatori, a fost completată cu noi funcţiuni care permit clienţilor comunicarea cu agenţii specializaţi, accesarea rapidă a informaţiilor privind factura şi istoricul de consum, spun reprezentanții companiei.
La acest moment este în dezvoltare o aplicaţie pentru telefoanele mobile care va deveni funcţională din această toamnă şi va permite accesarea directă a E.ON Myline, inclusiv plata facturii de către cei 220.000 de clienți care au optat pentru factura electronică. Totodată, E.ON a pus la dispoziţia clienților, din ianuarie, carduri pe care se regăsesc date privind codul de client, codurile de bare şi care permit achitarea facturii fără a fi nevoie de documentul tipărit.