Greenpeace consideră că România pune frână în mod nejustificat energiei regenerabile, în contextul în care tot mai multe companii globale și state trec spre 100% energie curată.
Astfel, Google a anunțat miercuri că în 2016 a achiziționat energie electrică de la instalații solare și eoliene cu o capacitate însumată de 2.600 de MW, având ambiția ca până în 2017 să folosească doar energie regenerabilă. Google, cel mai mare cumpărător de energie verde, a mai subliniat că energia regenerabilă nu numai că a micșorat amprenta de carbon a companiei, dar a fost și ce mai cea mai bună opțiune, întrucât presupune costuri mici.
Cei “circa 2.600 de MW reprezintă cam jumătate din capacitatea actuală de producție a energiei bazată pe surse regenerabile în România. Google dă tonul și sunt sigur că vor urma și alte companii care își vor asuma lupta cu schimbările climatice”, declară Ionuț Ruscea, coordonatorul campaniei pentru energie curată, Greenpeace România.
”În acest context, Ministerul Energiei din România pune frână investiților în energia regenerabilă, anunțând tăierea schemei de sprijin. Recenta strategie energetică pentru România este mult prea pesimistă și, prin țintele de energie regenerabilă propuse, pune în primejdie angajamentul pe care România l-a semnat….
”În altă ordine de idei, ambiția Google de a atinge ținta 100% în consumul de energie regenerabilă, arată că Uniunea Europeană nu va mai fi mult timp vârf de lance în domeniul energiei regenerabile iar eforturile sale trebuie să sporească pentru a ține pasul cu o piață dezghețată, o piață mondială emergentă care a așteptat ani și ani semnalul de la cei mai puternici lideri. Europa va trebui să recupereze avântul celorlalți mamuți industriali. În viziunea noastră, singurul avantaj pe care Europa îl poate avea față de competitori, va fi deschiderea pieței către cetățeni, descentralizarea și democratizarea producției de energie”, a mai spus Ruscea.
“Așa cum însăși compania Google recunoaște, eforturile sale de a se converti complet în utilizator de energie regenerabilă s-au dovedit a fi un proces încă în desfășurare datorită opțiunilor limitate existente pe piață. Compania evidențiază pe bună dreptate faptul că există o nevoie presantă de a schimba politicile guvernamentale pentru a stiumula investițiile și pentru a deschide noi drumuri ce ar oferi posibilitatea companiei să își alimenteze operațiunile doar cu energie regenerabilă. Google și alți leaderi din zona IT (Apple, Facebook) și-au folosit din ce în ce mai mult influența pentru a deschide piețe de energie regenerabilă”, spune Gary Cook, analist IT Greenpeace.
Greenpece va lansa la începutul anului viitor raportul Clicking Clean, care evaluează performanțele unor companii precum Google, Apple, Amazon ș.a. privind utilizarea energiei regenerabile.
Surse regenerabile de energie = corect.
Energie regenerabila = incorect.
Energia se transforma si se conserva, nu se regenereaza.