Comisia Europeană (CE) a lansat procedurile de încălcare a legislației comunitare (infrigement) împotriva a șapte state membre, inclusiv Germania și Marea Britanie, după ce acestea au încălcat legislația UE privind emisiile vehiculelor în cazul Volkswagen AG, transmit DPA, Reuters și Bloomberg.
Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Volkswagen a anunțat recent că va plăti 16,3 miliarde de dolari, după ce a recunoscut că ani de zile a folosit un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori și să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.
Germania, Marea Britanie, Spania și Luxemburg sunt acuzate că nu au impus VW același timp de amenzi ca în SUA, unde grupul german a recunoscut că a falsificat rezultatele testelor de emisii poluante, astfel încât mașinile cu motoare diesel apăreau cu emisii mai scăzute de oxid de azot, substanță care provoacă boli respiratorii și afectează mediul.
Statele au încălcat reglementările UE deoarece nu au folosit sistemele lor naționale de penalizare pentru a împiedica producătorii auto, cum ar fi Volkswagen, să încalce legea.
De asemenea, Germania și Marea Britanie au refuzat să prezinte toate informațiile care au fost strânse de investigatorii naționali referitoare la posibilele nereguli înregistrate la vehiculele Volkswagen, citează Agerpres.
În continuare, Volkswagen susține că dispozitivele instalate pe vehiculele sale diesel nu sunt ilegale conform reglementărilor UE.
Alte trei state — Cehia, Lituania și Grecia — sunt acuzate că nici măcar nu au inclus în legislația lor națională posibilitatea amendării industriei auto pentru posibile încălcări ale legii.
„Autoritățile naționale din UE trebuie să se asigure că producătorii auto îndeplinesc efectiv toate reglementările legale”, a afirmat Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru piață internă, industrie, antreprenoriat și IMM.
Statele notificate joi au la dispoziție două luni pentru a răspunde acuzațiilor CE.
Recent, șeful producătorului auto, Matthias Mueller, a respins solicitările ca VW să compenseze clienții europeni din cauza scandalului emisiilor (Dieselgate), așa cum s-a întâmplat în SUA. Mueller a declarat, pentru publicația germană Welt am Sonntag, că un acord similar ar fi neadecvat și imposibil din punct de vedere financiar.
„Nu este acceptabil ca Executivul să nu-și asume niciun fel de consecințe reale în urma scandalului emisiilor și să dea un cec în alb pentru înșelătorii și decepții. Trebuie să se explice de ce companiile din Germania nu plătesc amenzi. Nu este în regulă ca șoferii europeni de mașini VW să fie tratați mai rău ca cei din SUA”, a afirmat Oliver Krischer, parlamentar german de la Partidul Verzilor, de opoziție.