În anul 2017 kazahii vin cu un nou model de business pentru stațiile din România. Toate cele 138 de stații care funcționează acum sub brandul Rompetrol vor trece în administrarea unor dealeri privați, majoritatea fiind chiar angajații companiei petroliere. Astfel, foștii șefi de stație pot trece la statutul de antreprenor, însă, fără a prelua și toate riscurile care vin cu această ”meserie”.
„Rompetrol Downstream, compania care operează reţeaua de benzinării Rompetrol a KMG International, a transferat până în prezent 109 din staţii în sistem CODO, adică peste 80% din reţea. Compania estimează că în prima parte a anului 2017 întreaga reţea va funcţiona în administrarea dealerilor, inclusiv staţiile de alimentare noi”, potrivit Rompetrol.
Reprezentanții Rompetrol explică: ”Scopul programului este de îmbunătăţire a activităţilor şi operaţiunilor şi vizează încurajarea partenerilor şi angajaţilor pentru o mai bună gestionare a costurilor locale, precum şi o implicare activă în creşterea vânzărilor de carburanţi şi de produse comercializate în staţiile Rompetrol“.
Astfel, staţiile trec din sistemul COCO (company owned, company operated – controlat şi gestionat de companie) într-un sistem CODO (company owned, dealer operated), metodă de administrare prin care compania petrolieră rămâne proprietarul staţiei de alimentare.
Cei mai mulţi dintre noii antreprenori sunt chiar angajaţi ai companiei.
„Sunt două condiţii care trebuie îndeplinite de un viitor manager extern: parcurgerea unui program de instruire într-o staţie Rompetrol pentru a înţelege mai bine modul de lucru. A doua condiţie este asigurarea unei garanţii minime la preluarea staţiei. Nivelul garanţiei depinde de specificul staţiei preluate. Garanţia poate fi: o scrisoare de garanţie bancară, un depozit cash sau o ipotecă asupra unui imobil“, explică reprezentanţii Rompetrol, fără a preciza însă care este valoarea minimă a acestei garanţii.
Potrivit acestora, şefii de staţie din cadrul Rompetrol au întâietate în acest proces de recrutare ţinând cont de experienţa deja dobândită.
Trecerea benzinăriilor sub administrarea unor dealeri privaţi este un model adoptat de majoritatea rivalilor Rompetrol, Petrom sau MOL România având deja staţiile în acest sistem.
SURSA: www.zf.ro
Foarte tare! Angajații Rompetrol devin parteneri. Cei de la KMGI chiar știu să facă afaceri. O organizare mai bună prin acordarea importanței cuvenite angajaților companiei.
DORESC SA PRIMESC TOATE CONDITIILE PT A DESFACE O AFACERE CU O BENZINARIE IN PARTENERIAT CU ROMPETROL. CARE SUNT CONDITIILE SI CARE AR FI SUMA DE DEPUNERE IN CONT PT A FACERE