Dumitru Feleagă, directorul general al Bio Fuel Energy, singurul producător de bioetanol din ţară, susţine că majorarea la cel puţin 8% biocarburant în benzină ar putea stimula producţia autohtonă, iar fabrica ar putea majora producţia, ”dar există şi perspectiva ca marile companii petroliere să prefere importul de la firmele cu care firmele mamă au contracte”.
Afacerile cu biocombustibili, un business bazat pe alinierea la Directivele Europeane şi mai puţin pe potenţialul agricol al ţării, ar putea primi, în anul 2018, un nou impuls, prin trecerea la un conţinut de cel puţin 8% biocarburant în benzină, de la 4,5% în prezent, dar producătorii se tem că piaţa va apela mai mult la importuri, potrivit Economica.net.
Biocombustibilii au intrat în compoziţia carburanţilor din România de la jumătatea anului 2007, cel în care a avut loc aderarea la Uniunea Europeană (UE). Astfel, de la data de 1 iulie, România a introdus o cotă obligatorie de biodiesel de 2% pentru motorină.
Potrivit Ministerului Energiei, de la data de 1 ianuarie 2016, motorina trebuie să aibă un conţinut de biocarburant de minim 6,5% în volum. De asemenea, de la data de 1 ianuarie 2014 benzina trebuia să conţină cel puţin 4,5% biocarburant.
Acest procent a fost păstrat pentru perioada 2014-2018, urmând ca, de la 1 ianuarie 2018, să fie introdusă pe piaţă benzina cu un conţinut de biocarburant de minimum 8% în volum.