Franța va interzice vânzările de autovehicule pe benzină și diesel până în 2040, ca parte a unui plan ambițios de a-și atinge obiectivele stabilite în cadrul acordului climatic de la Paris, a anunțat guvernul lui Emmanuel Macron. Anunțul vine la o zi dupa cel al Volvo care nu va fabrica decât autoturisme complet electrice sau hibride începand cu anul 2019, potrivit unei decizii care ar reprezenta începutul sfârșitului dominației motorului cu ardere interna după mai bine de un secol, potrivit The Guardian.
Nicolas Hulot, noul ministru al ecologiei din Franța, a declarat: „Vom anunța încetarea vânzării de autovehicule pe benzină și diesel până în 2040.” Hulot a adăugat că această mișcare reprezintă o „adevărată revoluție”. El a spus că va fi un obiectiv „dur” pentru producătorii de automobile, dar industria Franței ester bine echipată pentru a face această schimbare. „Producătorii noștri [auto] au suficiente idei în sertar pentru a duce la bun sfârșit această promisiune… care prezintă, de asemenea, o problemă de sănătate publică”.
Hulot a insistat că decizia a reprezentat o chestiune de politică de sănătate publică și „o modalitate de combatere a poluării aerului”. Veteranul campaniilor pentru mediu s-a numărat printre cei nou-veniți în politică, aleși de președintele Macron în guvernul său, potrivit The Guardian.
Pascal Canfin, șeful WWF France și fost politician verde care a servit în guvernul lui François Hollande, a declarat că noua platformă politică de combatere a schimbărilor climatice reprezintă mult mai mult decât au făcut administrațiile anterioare din Franța. „Plasează Franța printre liderii acțiunilor în domeniul climei în lume”, a declarat el pentru postul de radio France Inter.
Norvegia, care are cea mai mare penetrare a mașinilor electrice din lume, a stabilit obiectivul de a permite doar vânzarea de automobile 100% electrice sau hibride până în 2025. Alte țări au promovat ideea de a interzice mașinile propulsate de un motor cu combustie internă pentru a atinge obiectivele legate de calitatea aerului și de schimbările climatice, însă nu au adoptat încă obiective concrete. Olanda a pus în discuție posibilitatea unei interdicții din 2025 pentru autoturismele cu motorină și benzină, iar unele state federale din Germania sunt dornice să renunțe la acestea din 2030.