Tesla va anunța luna viitoare lansarea unui nou camion electric cu platformă de lucru cu o rază de acțiune de 200 până la 300 de mile (circa 320-480 de km) la o singură încărcare, au declarat surse citate de Reuters, semn că producătorul de mașini electrice vizează intrarea sa pe piața transportului de marfă comercial.
Directorul executiv Elon Musk a promis să lanseze un prototip al camionului Tesla Semi luna viitoare, în încercarea de a extinde piața companiei dincolo de mașinile de lux. Antreprenorul a analizat industria de transporturi având în calcul perspectiva lansării unui vehicul greu care să poată concura cu diesele convenționale, care pot călători până la 1.000 de mile cu un singur rezervor de combustibil.
Prototipul electric al Tesla va fi capabil să ajungă la limita inferioară a distanței pe care transportatorii o consideră necesară pentru camioanele “de distanțe lungi”, a declarat Scott Perry, director executiv al operatorului de flotă Miami Ryder System Inc. Perry a declarat că s-a întâlnit cu oficialii de la Tesla la începutul acestui an pentru a discuta despre tehnologia fabricii de automobile din Fremont, California.
Perry a spus că eforturile lui Tesla sunt centrate pe o platformă electrică cunoscută ca o “cabină de o zi”, fără spațiu de dormit, capabilă să funcționeze aproximativ 200 până la 300 de mile, cu o sarcină utilă tipică înainte de reîncărcare. “Nu exclud că au o strategie și pentru distanțe sau intervale mai lungi, dar chiar acum cred că de acolo vor începe”, a spus Perry, care este șeful departamentului de tehnologie și ofițer-șef de achiziții pentru Ryder.
Tesla a răspuns întrebărilor Reuters: “Politica Tesla este de a refuza mereu să comenteze speculațiile, fie că sunt adevărate sau nu“. Planul Tesla, care s-ar putea dezvolta în timp ce camionul este produs, este în concordanță cu ceea ce spun cercetătorii că ar putea fi posibil cu actuala baterie. Tesla nu a declarat public distanțele, costul sau capacitatea noului camion. Dar Musk a recunoscut că oamenii de la Tesla s-au întâlnit în privat cu potențiali cumpărători, pentru a discuta necesitățile acestora.