Daimler a stabilit un nou obiectiv, de a economisi 4 miliarde de euro până în 2025 pentru a compensa rentabilitatea scăzută a mașinilor electrice, care la început pot câștiga doar jumătate din marja de profit generată de vehiculele cu motoare cu combustie internă.
Mercedes-Benz se pregătește, astfel, să lanseze mașina electrică „EQ”, care împărtășește fundamentele modelului Mercedes-Benz GLC, un model care se vinde la o rată de aproximativ 1.000 de mașini pe zi. Dacă EQ se dovedește populară, profiturile ar putea avea de suferit inițial, a declarat Daimler.
„La începutul ciclului, credem că va trebui să ne confruntăm cu o marjă de profit semnificativ mai mică. Pentru unele vehicule, jumătate din marja vehiculelor pe care le înlocuiesc”, a declarat Frank Lindenberg, vicepreședinte de Finanțe și Controlling al Mercedes-Benz Cars.
Daimler va produce GLC și EQ în aceeași fabrică, ceea ce îi va permite să/și ajusteze producția de mașini electrice în concordanță cu cererea. O trecere rapidă la autoturismele electrice ar putea împiedica atingerea țintei sale de vânzări, a declarat Lindenberg, potrivit Reuters.
„Încă ne dorim un profit de 10% la cifra de afaceri, dar trebuie să fim pregătiți pentru tranziție, cu un coridor de 8-10%”, a spus el.
Pe partea de economii de costuri, Daimler dorește să economisească 1 miliard de euro din costurile fixe, iar un alt miliard de euro din cercetare și dezvoltare și cheltuieli de capital. Restul ar proveni în principal din costurile produselor.
Oficialii Daimler au spus că, până în 2025, costul de cumpărare al autovehiculelor electrice ar ajunge probabil la o paritate cu echivalentele de combustie, ceea ce ar putea accelera migrarea către vehiculele alimentate cu baterii.