Acasă » Electricitate » BHP, cea mai mare companie minieră din lume, spune că 2017 este „punctul critic” pentru mașinile electrice

BHP, cea mai mare companie minieră din lume, spune că 2017 este „punctul critic” pentru mașinile electrice

28 septembrie 2017
Electricitate
energynomics

În acest an se pare că va fi „punctul critic” al mașinilor electrice, a declarat Arnoud Balhuizen, directorul general al BHP la nivel global, iar impactul asupra producătorilor de materii prime se va simți mai întâi pe piața metalelor, și doar mai târziu asupra pieței țițeiului.

„În septembrie 2016 am pus întrebarea: Ar putea anul 2017 să fie anul revoluției vehiculelor electrice?”, a spus Balhuizen, unul din veteranii companiei, care conduce strategia comercială, achizițiile și marketingul BHP din Singapore.

„Răspunsul este da … 2017 este anul revoluției despre care am vorbit. Și cuprul este metalul viitorului”, a spus el.

Europa a început să renunțe la motorul cu combustie internă, deși, la nivel global, există doar aproximativ 1 milion de mașini electrice dintr-o flotă globală de aproape 1,1 miliarde.

BHP prognozează că ar segmentul mașinilor electrice putea crește până la 140 de milioane de vehicule până în 2035, o prognoză „mai verde”, potrivit Reuters.

„Realitatea este că un vehicul electric de dimensiuni medii are nevoie de subvenții pentru a fi competitiv … deci multe vor depinde de baterii, de politică, de infrastructură”, a spus Balhuizen.

Mașinile electrice vor atinge în curând prețuri similare cu celel ale vehiculelor clasice, poate încă de anul viitor, potrivit unor estimări. Iar guvernele se aliniază noilor politici, subvențiile Chinei conducând cursa, iar Marea Britanie devenind ultima țară care și-a anunțat politica privind vehiculele electrice în iulie.

Balhuizen a spus că se așteaptă ca explozia vehiculelor electrice să fie resimțită – pentru producători – mai întâi în piața de cupru, unde oferta va face față cu greu cererii crescute. Minele de top ale lumii îmbătrânesc și nu au existat descoperiri majore în ultimele două decenii.

Piața, a spus el, ar putea să fi subestimat impactul asupra metalului roșu: vehiculele electrice necesită de patru ori mai mult cupru decât mașinile care rulează pe motoarele cu combustie.

Pentru petrol, totuși, impactul mașinilor electrice va fi resimțit mult mai târziu.

Balhuizen a spus că pe termen mediu, în următorii 10-15 ani, îmbunătățirea motorului cu combustie internă va susține cererea pentru astfel de vehicule.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *