Consumatorii vor fi, pe viitor, cei care vor conduce piața de energie, iar companiile vor putea facilita acest lucru prin investiții în digitalizare, a declarat Alessio Menegazzo, șeful diviziei de sustenabilitate și relații publice din cadrul Enel, prezent la Aspen Bucharest Forum.
„Până acum, conceptul a fost de construire a unor lucruri foarte mari, echipamente și unelte mari, rețele mari și, apoi, la finele lanțului, se află consumatorul, care era pasiv în tot acest lanț. Tot acest lanț se schimbă acum dramatic. Viitorul sectorul energetic este un viitor în care consumatorii vor conduce piața”, a arătat Menegazzo.
Singurul lucru prin care putem face asta este digitalizarea, a adăugat el.
„Dacă vrem să eliberăm și să împuternicim consumatorul pentru a fi conducătorul acestei paradigme, care devine din ce în ce mai complicată, trebuie să investim masiv în digitalizare, pentru că tehnologia este o modalitate de a simplifica viața oamenilor”, a continuat oficialul Enel, citat de Agerpres.
Menegazzo a precizat că aceasta este tendinţa la nivel mondial.
„La final în această paradigmă care se întâmplă în întreaga lume, tu, ca investitor, trebuie să ai confortul unei legislații și unui cadrul legal adecvat. Noi încă vorbim de hardware, de rețele, de lucruri mari, însă eu cred că trebuie să direcționăm investițiile mari spre digitalizare. Nu ne permitem să pierdem timp, pentru că, altfel, investițiile vor pleca spre alte țări, iar noi vom descrește”, a mai declarat el.
În luna martie, Georgios Stassis, country manager al Enel, a declarat că România poate atinge ținta impusă la nivel european de a instala până în anul 2020 contoare inteligente la 80% dintre consumatorii de electricitate, fiind posibil ca, până în 2023, toți utilizatorii să beneficieze de sisteme inteligente de măsurare.
„O parte semnificativă a strategiei noastre o reprezintă instalarea de contoare inteligente. Există o țintă de 80% impusă de Uniunea Europeană pentru anul 2020 și vom investi în continuare în această zonă pentru ca acest obiectiv să fie atins”, a spus Stassis.
Compania italiană de utilități Enel va investi în România 200 de milioane de euro, în perioada 2017-2019, pentru digitalizarea rețelelor și echipamentelor, conform strategiei anunțate în urmă cu un an.
Planul strategic al companiei cuprinde investiții totale la nivel global de 4,7 miliarde de euro în digitalizare, din care 3,8 miliarde de euro în instalații precum contoare inteligente, automatizarea și controlul de la distanță al stațiilor și gestionarea proceselor de lucru.