OMV Petrom a realizat în perioada martie-aprilie 2018 un studiu privind stilul de viață al familiilor moderne din mediul urban, iar una dintre concluzii este că 83% dintre respondenți sunt familiarizați cu brandul Petrom, acesta aflându-se pe primul loc în ceea ce privește notorietatea publică.
Șoferii din mediul urban spun că mașina personală are un rol important în petrecerea timpului cu familia, iar familiile tinere din mediul urban se bazează din ce în ce mai mult pe mașinile personale pentru activitățile în familie.
„Atât din rezultatele studiului, cât și din experiența personală, avem reconfirmarea importanței mașinii personale ca punct central al stilului de viață al familiilor tinere din România”, a declarat Decebal Sorin Tudor, Retail Manager OMV Petrom, potrivit comunicatului de presă transmis de companie. “Punând accentul pe latura emoțională a fiecărei deplasări, lansăm noua campanie de comunicare a carburanților Petrom, convinși că drumurile de zi cu zi ale românilor pot deveni momente de bucurie alături de cei dragi.” La fiecare pompă de alimentare din stațiile Petrom, clienții vor descoperi un nou drum sau o nouă destinație încărcate de emoții. Clienții vor alimenta cu “Motorina Standard de emoții la serbare” sau, mai aproape de sufletul românilor: “Motorina Extra de furat mireasa” sau “Benzina Extra de ospețe la bunici”.
Studiul a fost realizat de ISRA Center și arată că 70% dintre tinerele familii din mediul urban ascultă muzică sau își fac planuri de week-end, împreună, în mașina personală, în drum spre școală sau grădiniță. 43% pleacă în weekend cu mașina familiei cel puțin o dată pe lună și 39% fac vizite rudelor sau prietenilor cel puțin o dată pe săptămână. 77% folosesc mașina cel puțin o dată pe săptămână pentru a merge la cumpărături cu familia, mai arată studiul citat.
”Tinerele familii practică un nou model de parenting implicat, care cere participarea egală a ambilor părinți și care încearcă să valorifice fiecare moment petrecut cu copiii ca o oportunitate de dezvoltare emoțională a celor mici, prin comunicare, joc și experiențe. Astfel, timpul petrecut împreună în drum spre grădiniță sau spre școală devine un moment prețios pentru familiile moderne private de timp, în care copiii și părinții se pot bucura unii de alții și pot învăța împreună”, a declarat Ioana Bobe, sociolog ISRA Center.
Studiul a fost realizat în perioada 23 martie – 18 aprilie 2018 pe un eșantion de 815 respondenți din mediul urban, din care 400 au cumpărat o mașină în ultimele 12 luni și 415 intenționează să cumpere o mașină în următoarele 18 luni, bărbați (86%) și femei (14%), cu vârste între 25-40 de ani, având copii sub 14 ani. Studiul include 550 de șoferi. Respondenții au fost intervievați față în față, pe baza unui chestionar standardizat. Marja maximă de eroare este ±3.4% cu un nivel de probabilitate de 95%.