Acasă » Interes general » Mediu » Avem 10 ani pentru a scăpa de motoarele cu combustibili clasici – studiu

Avem 10 ani pentru a scăpa de motoarele cu combustibili clasici – studiu

21 septembrie 2018
Mediu
energynomics

Europa trebuie să înceteze vânzarea de noi mașini pe benzină, diesel și hibride convenționale până în 2028 pentru a avea șanse mai mari de a onora obiectivul cel mai ambițios al acordului de la Paris, potrivit unui nou studiu.

Cercetarea efectuată de Centrul German Aerospațial, comandată de Greenpeace Belgia, susține că, după cum știm, motoarele pentru autoturisme trebuie eliminate complet din cadrul noilor vânzări, înainte de sfârșitul următorului deceniu.

În caz contrar, Europa va putea face față cu greu măsurii prin care va reuși să „contribuie în mod semnificativ” la limitarea încălzirii globale la 1,5 grade Celsius, cea mai ambițioasă parte a Acordului de la Paris privind schimbările climatice „sub 2 grade Celsius”.

Activiștii verzi au cerut guvernelor să adopte regimuri de eliminare efectivă, astfel încât flotele existente să poată fi înlocuite în timp util, potrivit Euractiv.com.

Studiul oferă două opțiuni clare pentru îndeplinirea obiectivului de 1,5 grade: se utilizează un așa-numit buget de carbon, ceea ce înseamnă că va exista o șansă de 50% de atingere a obiectivului, în timp ce alta presupune o cifră mai ambițioasă, de 66%. Un buget al emisiilor de dioxid de carbon reprezintă cantitatea de CO2 pe care o putem emite înainte ca efectul încălzirii globale să intre în vigoare și să împingă planeta către o anumită limită superioară a temperaturii medii.

În scenariul șansei de 50%, concluziile insistă că emisiile vor epuiza bugetul necesar pentru a rămâne sub 1,5 grade Celsius într-un deceniu.

Pentru probabilitatea de 66%, mai ambițioasă, știrile sunt și mai sumbre, deoarece bugetul va fi epuizat în doar cinci ani, dacă se continuă volumul vânzărilor actuale.

Autorii studiilor din cadrul Centrului Aeronautic German au ajuns la concluzia că aceste cifre arată fie că sunt necesare reduceri „severe” ale CO2 pentru autoturisme, fie că trebuie identificate reduceri suplimentare în alte sectoare.

Tags:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *