Stabilirea obiectivelor Uniunii Europene de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră ale autovehiculelor, care sunt prea ambițioase, ar putea să se ducă la pierderea a 100.000 de locuri de muncă, a declarat directorul executiv al Volkswagen, Herbert Diess.
Dacă miniștrii vizează reducerea producției de dioxid de carbon (CO2) cu 40% între 2020 și 2030, „aproximativ un sfert din locurile de muncă din fabricile noastre ar trebui să dispară, într-un interval de 10 ani – un total de 100.000 de posturi”, a declarat Diess pentru Sueddeutsche Zeitung.
Guvernele UE au convenit marți (9 octombrie) să aprobe reducerea cu 35% a producției de CO2 până în 2030, în loc de 30%, cifră așteptată de producători, de Berlin și de guvernele est-europene.
În timp ce cancelarul Angela Merkel a numit compromisul „acceptabil”, șeful Federației germane a constructorilor de automobile din Germania, Bernhard Mattes, a numit-o „prea ambițioasă” și „joc de noroc cu locuri de muncă”, potrivit Euractiv.com și AFP.
Diess a intrat în detaliu, spunând că o reducere mai graduală a emisiilor de CO2 ar determina o creștere mai lentă a segmentului mașinilor electrice – care necesită mult mai puține ore de muncă per unitate decât vehiculele alimentate cu combustie internă.
O scădere mai rapidă, prin contrast, ar fi greu de gestionat, deoarece „până în 2030 mai mult de jumătate din vehicule ar trebui să fie electrice”, cu efecte directe asupra locurilor de muncă, a spus el.
„O astfel de reducere drastică înseamnă mai degrabă o revoluție dureroasă decât o tranziție ușor de manevrat”, a avertizat el, adăugând că „nu ar mai exista mașini mici, accesibile, construite în Germania”.