Producătorii mondiali de automobile planifică o creștere de 300 miliarde dolari a cheltuielilor pentru tehnologia vehiculelor electrice în următorii cinci până la 10 ani, aproape jumătate din bani fiind alocați de China, pentru accelerarea tranziției de la industria combustibililor fosili și schimbarea cotei de piață majoritare în favoarea furnizorilor de baterii și de tehnologie electrică din Asia.
Nivelul de investiții fără precedent – o mare parte din partea Volkswagen – este condus în mare măsură de politicile guvernamentale adoptate pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon și va extinde progresele tehnologice care au îmbunătățit costurile bateriilor, care vor face ca vehiculele electrice să fie mai atractive pentru consumatori, potrivit unei analize exclusive Reuters a datelor publice publicate de aceste companii.
China, de zeci de ani, a încercat să ajungă din urmă industria auto germană, japoneză și americană, care au dominat tehnologia cu combustie internă. Acum, China conduce trendul dezvoltării vehiculelor electrice, spun directorii industriei.
„Viitorul Volkswagen va fi decis pe piața chineză”, a declarat Herbert Diess, directorul executiv al VW, care deține de zeci de ani două companii de tip joint-venture cu unii dintre cei mai mari producători de automobile din China, SAIC Motor și FAW Car.
Vorbind la începutul acestei săptămâni într-un mic grup de reporteri de la Beijing, Diess a declarat că China „va deveni una dintre forțele auto ale lumii”.