Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a programat azi (11 ianuarie) un protest în faţa Reprezentanţei Comisiei Europene de la Bucureşti pentru stoparea adoptării Pachetului Mobilitate 1.
Acest protest, care coincide cu vizita preşedintelui Comisiei Europene, Jean-Claude Junker şi a Colegiului Comisarilor care vor participa la Ceremonia oficială de lansare a Preşedinţiei României la Consiliul Uniunii Europene, are ca scop conştientizarea factorilor politici decidenţi de la Bucureşti şi Bruxelles cu privire la pericolul pe care îl reprezintă adoptarea acestui nou pachet de reglementări care va închide piaţa transporturilor vest europeană pentru transportatorii rutieri din est, „prin măsuri vădit protecţioniste, inadmisibile într-o piaţă liberă cum se autocaracterizează Uniunea Europeană”, susţine UNTRR, conform Agerpres.
Pachetul mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe 31.05.2017 şi cuprinde propuneri importante de modificare a legislaţiei europene în domeniul transporturilor rutiere, precum: propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detaşării nr. 71/1996 la transporturile rutiere; propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere şi de odihnă ai şoferilor profesionişti; propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie şi a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piaţa de transport rutier de marfă.
După aprobarea poziţiei Parlamentului European, Pachetul Mobilitate 1 va intra în procedura de trialog pentru armonizarea poziţiilor celor 3 instituţii europene – Parlamentul European, Comisia Europeană şi Consiliul de Transport UE în vederea aprobării textului final.
Transportatorii subliniază că propunerile cuprinse în Pachetul Mobilitate au fost realizate pe fondul protecţionismului în creştere al statelor membre din vestul UE, reunite în cadrul Alianţei Rutiere. Transportatorii români şi est-europeni vor fi cei mai afectaţi prin măsurile propuse, care vor determina creşterea semnificativă a costurilor de operare şi restricţionarea transporturilor rutiere internaţionale operate de aceştia în cadrul UE.