Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTTR) atrage atenția că înclinarea Executivului de a crește în permanență prețurile carburanților prin taxări multiple incluse în prețul acestora amenință stabilitatea unei sector ce reprezintă 10% din PIB.
Un comunicat al asociației arată că majorarea prețurilor crește costurile cu transportul și depozitarea, iar asta se reflectă în creșterea preţurilor finale ale tuturor produselor de pe piaţă pentru consumatori.
“Considerăm că prevederea introducerii unei accize de 7 eurocenţi la litrul de carburant este total nepotrivită în acest moment şi dorim să menţionăm că aceasta reprezintă o ameninţare gravă şi permanentă pentru stabilitatea unei industrii cu un impact atât de puternic asupra economiei”, a transmis UNTRR.
UNTRR denunță și falsitatea afirmațiilor Guvernului, care a anunțat că acciza de șapte eurocenți este inclusă în carburant pentru a crea un fond special destinat construcției infrastructurii.
„Fondurile speciale nu sunt admise în Europa, astfel încât o eventuală alocare a sumelor colectate din majorarea accizelor pentru proiecte de infrastructură nu poate fi făcută decât prin bugetul de stat. Acest fapt demonstrează că orice enunţ prin care se menţionează că banii colectaţi prin mărirea accizei urmează să fie atribuiţi într-un fond special destinat investiţiilor în infrastructura rutieră este una falsă şi nefondată”, au arătat transportatorii rutieri în comunicatul lor.
UNTRR cere Guvernului și execuția unei politici de parteneriat public-privat (PPP) veritabile, în locul taxărilor suplimentare și propune ca „utilizatorul autostrăzilor […] să plătească pentru utilizare pe kilometru şi proporţional cu nivelul de emisii poluante”.
Transportatorii rutieri vor să reia în Decembrie protestele suspendate în Mai
Confederaţia Naţională Rutieră (CNR), cea mai nouă structură patronală din domeniul transporturilor rutiere de mărfuri şi de persoane din România, a transmis marți că intenționează să reia în Decembrie protestele suspendate în luna Mai deoarece „se regăsesc aceleaşi probleme nerezolvate de infrastructură rutieră inexistentă, fiscalitate exagerată, deghizată în lupta împotriva firmelor pirat, legislaţie rutieră naţională rectificată sau completată lunar şi lipsa de susţinere a activităţii de transport”, spun reprezentanții CNR.
Introducerea unei majorări a accizei din carburanţi cu şapte eurocenţi, precum şi modificarea subită a recalculării nivelului accizelor la carburanţi în raport cu inflaţia i-a făcut pe transportatori se ceară şi returnarea unei cote părţi din acciză, de minim 130 de euro pentru 1.000 de litri de carburanţi profesionali.