Acasă » Electricitate » Mihai Dârzan, Ringhel: Digitalizarea este un efect al cererii din piață

Mihai Dârzan, Ringhel: Digitalizarea este un efect al cererii din piață

25 iunie 2019
Electricitate
Bogdan Tudorache

Toată lumea vorbește despre digitalizare, însă aceasta este un efect al unei nevoi, nevoia de a fi eficient, de a face mai multe lucruri și mai bine într-un timp mai scurt. Ringhel creează software prin care automatizează procesele de business ale companiilor de energie electrică și gaze naturale. În România, Ringhel lucrează pentru 50% din furnizorii activi de electricitate și pentru 20% din furnizorii activi de gaze naturale, a declarat Mihai Dârzan, CEO Ringhel, în cadrul Energy Strategy Summit 2019, un eveniment organizat de energynomics.ro.

”Anul trecut am intrat și pe piața din Serbia, iar anul acest ne-am stabilit un punct de reprezentanță la Bruxelles. Dorința noastră și obiectivul nostru principal este să devenim cei mai relevanți furnizori de software pentru procesele de business din Europa și vrem să intrăm și pe piața din SUA”, a spus Mihai Dârzan.

”Targetăm atât furnizorii de energie electrică, traderii, părțile responsabile cu echilibrarea, furnizorii de gaze naturale, furnizorii de ultimă instanță. Ce facem pentru aceste companii: luăm toate procesele de business și automatizăm pe cât posibil fiecare proces în parte, într-un flux integrat, de la cap la coadă. Gestionăm, din momentul în care consumatorul final intră în contact cu furnizorul și până în momentul în care furnizorul trebuie să transmită raportări cu privire la activitatea proprie și tot ce există între aceste două puncte: de la realizarea ofertelor, gestionarea comisioanelor pentru agenții de vânzări, generarea contractelor, gestionarea acestora în format informatic, importul datelor de la distribuitori – o problemă destul de importantă în România, care este deja rezolvată în alte țări europene. Un alt proces important pe care îl acoperim este emiterea în masă a facturilor, împachetarea și transmiterea acestora către procesatorii de print, gestionarea încasărilor în masă, a proceselor de colectare a creanțelor de la consumatori, inclusiv conectarea și deconectarea acestora, rapoarte interne și externe”, a mai spus Mihai Dârzan.

”Energia care trebuie vândută către consumatori trebuie gestionată; gestionăm procesele, contractele de achiziție și vânzare pe wholesale (piața en-gros), partea de portofoliu – gestionarea portofoliului la nivel orar – suntem pregătiți deja pentru trecerea la 15 minute – lucruri care în alte țări sunt deja realitate, nimeni nu-și mai pune problema cum ar fi altfel”, a adăugat Mihai Dârzan.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *