Piaţa carburanţilor din România este una liberă, unde concurenţa este semnificativă şi fiecare companie îşi stabileşte independent preţul, a declarat Adrian Nicolaescu, preşedintele board-ului director al OMV Petrom Marketing.
„Există o competiţie semnificativă în România, iar companiile petroliere sau privaţii (benzinăriile independente – n.r.) îşi stabilesc independent preţul carburanţilor”, a spus Nicolaescu.
Totodată, întrebat dacă este adevărat că, atunci când OMV Petrom modifică preţul, celelalte companii se aliniază la acest preţ, el a răspuns: „Piaţa din România este o piaţă liberă, fiecare operator îşi construieşte preţul şi îşi transmite preţul către staţiile sale. Nu pot spune eu despre ceilalţi competitori cu ce viteză se aliniază sau dacă se aliniază la preţurile făcute de OMV Petrom sau de alţii. Nu cred că este o modalitate gândită prin care ceilalţi îşi construiesc preţul”, a susţinut el.
Deasemenea, jurnaliştii l-au întrebat pe Nicolaescu ce a învăţat compania pe care o reprezintă din lecţia de acum 10 ani, când marile lanţuri de benzinării au fost amendate cu sume-record pentru înțelegeri tip cartel, potrivit Agerpres.
„Cred că România a învăţat foarte mult, la momentul respectiv, din acea lecţie. Acum stabilirea vinovăţiei sau nu este una. Din acel moment până astăzi, din perspectivă legală, s-a maturizat foarte mult piaţa, asta vreau să vă spun şi cred că în toate sectoarele de activitate, nu doar în domeniul petrolier, s-a văzut foarte mult o maturizare şi o transparentizare a pieţelor din România pentru consumatori”, consideră responsabilul OMV Petrom.
„Noi, OMV Petrom, suntem în media UE, noi am fost tot timpul în aceşti ani în media UE (de prețuri) sau sub. Diferenţa pe care o vedeţi între ţări este foarte mică, până într-un eurocent. Bineînţeles că există foarte multe motive şi anume: pe partea de legislaţie, România este o ţară care are stocuri obligatorii pe care fiecare operator trebuie să le ţină. Este una dintre puţinele ţări din UE care ţine aceste stocuri prin companii, faţă de modelul de afară unde există nişte entităţi de stocare. În România, acest cost este suportat de companii şi, mai departe, transpus în piaţă. Pe de altă parte, există o componentă de produs bio, care are o anumită pondere şi care implică un cost pe care piaţa, mai departe, îl suportă. România este lider în procentul de componente bio”, a continuat oficialul OMV Petrom.