Competitivitatea firmelor româneşti în UE riscă să fie afectată profund de Pachetul Mobilitate 1 al Comisiei Europene, drept pentru care Ministerul Transporturilor şi europarlamentarii români trebuie să acţioneze împotriva acestui document, atrage atenţia Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) într-un comunicat.
„Semnalăm situaţia incertă a firmelor româneşti de transport rutier internaţional, a căror competitivitate pe piaţa europeană riscă să fie profund afectată de prevederile extrem de restrictive ale Pachetului Mobilitate 1. Reamintim că Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană în 2017 pe fondul protecţionismului în creştere al Statelor vestice membre ale Alianţei Rutiere, însă nu a putut fi adoptat în legislatura europeană precedentă urmare (a, n.red.) numeroaselor intervenţii şi acţiuni de protest (ale, n.red.) UNTRR alături de asociaţiile de transport rutier din mai multe State Membre afectate, precum şi opoziţiei Eurodeputaţilor români şi din alte State Membre”, se menţionează în documentul remis de UNTRR.
Organizaţia transportatorilor români susţine că Pachetului Mobilitate 1 a fost iniţiat de Alianţa Rutieră a statelor vest-europene şi distorsionează piaţa în defavoarea transportatorilor est-europeni.
„Ministrul Transporturilor din România și noii Eurodeputaţi români, indiferent de apartenenţa la grupurile politice din PE, au responsabilitatea să apere viitorul transportatorilor români în UE prin intervenţii coordonate cu toate Statele Membre afectate pentru respingerea Pachetului Mobilitate 1, iniţiat de Alianţa Rutieră a Statelor din Vest! Atenţionăm că deşi aparent aceste noi reguli comune s-ar aplica uniform în UE, impactul acestora este diferit, cele mai afectate fiind Statele estice şi periferice: creşterea costurilor va fi mult mai mare pentru transportatorii din ţările periferice, distorsionând astfel condiţiile de concurenţă egală pe piaţa transporturilor rutiere din UE”, se precizează în comunicatul UNTRR citat de Agerpres.