Grupul MOL a anunțat că este în grafic cu profitul înainte de impozitare (EBITDA), care a ajuns la jumătatea anului la jumătatea valorii programate.
În același timp, vânzările retail ale MOL România au înregistrat o creștere pe segmentul motorină de 3,1%, ajungând la 262 kt în semestrul întâi. Vânzările retail de benzină au înregistrat o ușoară scădere, de 1,3%, situându-se la 77 kt, în aceeași perioadă.
Grupul MOL a anunţat rezultatele financiare pentru prima jumătate a anului 2019. În primele şase luni, Grupul MOL a obţinut un rezultat EBITDA de 1,15 miliarde USD, ceea ce înseamnă exact jumătate din ținta anuală orientativă pe anul 2019.
Rezultatul EBITDA înregistrat de segmentul Upstream a fost cu 10% mai scăzut în prima jumătate a anului 2019, de 553 milioane USD, creşterea volumelor nefiind suficientă pentru a compensa scăderea preţurilor la petrol şi gaze. Segmentul a rămas cel mai mare generator de flux de numerar liber al Grupului. Producţia zilnică medie de hidrocarburi a fost de 111,8 barili echivalent petrol pe zi (BEP), cu 2% mai mare faţă de anul precedent.
Rezultatul operaţional (Clean CCS EBITDA) al segmentului Downstream s-a ridicat la 403 milioane USD în prima jumătate a anului 2019, cu 18% mai puţin față de aceeași perioadă a anului trecut. Evoluţiile macro substanţial mai slabe pe segmentul de rafinare au pus presiune pe EBITDA.
Rezultatul EBITDA pe segmentul Consumer Services a continuat să crească într-un ritm de două cifre în monedele locale, susţinut de o constantă extindere dinamică a marjelor pe segmentele non-fuel şi carburanţi, ritm de creștere care a încetinit la 6% faţă de anul precedent, în USD, ajungând la 207 milioane USD în primele şase luni. Segmentul este încă susţinut de creşterea economică puternică din regiunea ECE, inclusiv de creşterea continuă de aproximativ 3% a pieţelor de carburanţi.
Segmentul Gas Midstream a atins un rezultat EBITDA de 89 milioane USD în prima jumătate a anului, cu 24% mai puţin faţă de primul semestru al anului trecut. În urma recentei achiziţii a interconexiunii de gaze naturale dintre Slovacia şi Ungaria, FGSZ (MOL Gas Midstream) devine singurul Operator de Sisteme de Transport (TSO) din Ungaria.
„Modelul de afaceri … ne-a permis să atingem un rezultat EBITDA de 1,15 miliarde USD în prima jumătate a anului 2019, foarte puţin sub nivelul remarcabil de anul trecut, în pofida scăderii preţurilor la petrol şi a marjelor mult mai slabe pe segmentul de rafinare. Astfel, suntem în continuare bine poziţionaţi pentru a atinge sau depăşi valoarea orientativă a rezultatului operaţional pentru anul 2019 (Clean CCS EBITDA) de 2,3 miliarde USD. Am continuat să generăm un flux de numerar liber simplificat pozitiv chiar şi într-o perioadă în care am cheltuit aproape 300 milioane USD pe proiecte transformaţionale strategice, printre care noua fabrică de polioli, care avansează conform planurilor şi calendarului”, a spus Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL.