Daimler intenționează să renunțe la utilizarea motoarelor diesel pentru vehiculele grele în următoarele două decenii, promițând „neutralitatea CO₂” pentru vehiculele noi până în 2039 pe piețele europene, japoneze și nord-americane.
„Țelul nostru final este să avem transporturi fără emisii de CO₂ pe drumuri, până în 2050. Acest lucru poate fi obținut numai dacă se creează condiții competitive pentru transportul de acest tip pentru clienții noștri, din punct de vedere al costurilor și infrastructurii”, a declarat Martin Daum, membru al consiliului de administrație al Daimler, potrivit Clean Energy Wire.
Daum a adăugat că „tirurile și autobuzele neutre din punct de vedere al emisiilor nu se vor vinde bine” până în 2040, deoarece costurile totale pentru achiziționarea și funcționarea camioanelor și autobuzelor cu energie electrică vor fi în continuare mai mari decât pentru vehiculele diesel, iar subvențiile rămân o necesitate pentru extinderea pieței. El a spus că sistemele de taxare la nivel european bazate pe emisiile de CO₂ sunt „în special necesare” pentru a oferi un avantaj competitiv vehiculelor neutre.