Anul trecut, numărul mașinilor dotate cu instalații de GPL (gaz petrolier lichefiat) a crescut cu mai bine de 20%, scrie România Liberă care a consultat documente unui producător de astfel de instalații. Astfel de instalații sunt vîzute a avea avantaje economice importante din moment ce un litru de GPL se poate cumpăra la jumătate din prețul benzinei.
A fost calculat că o instalație pentru GPL dă randament pentru o mașină care circulă preponderent în oraș și are un rulaj mediu anual de circa 15.000 km. Producătorii de instalații spun că utilizatorii de GPL au putut să-și diminueze costurile de exploatare per km cu aproximativ 40-50% prin comparație cu mașinile care folosesc benzină sau motorină, și investiția a fost amortizată după 8.000 de kilometri.
O instalație de GPL nu are preț fix ci este determinat de capacitatea cilindrică și puterea motorului, strategia de injecție și armonizarea părții electronice cu cea de combustie.
„Preţul unui kit GPL variază de la 2.300 lei pentru un autoturism obişnuit în 4 cilindri la 8.500 lei pentru autoturisme de lux cu motoare în 6 sau 8 cilindri, fiind o investiţie care se amortizează repede.”, a declarat pentru România Liberă directorul comercial al AGR Autogas Group. El a subliniat și că un kit poate fi achiziționat din unele locuri și în rate.
Utilizatorul de kit GPL trebuie să înscrie sistemul în cartea mașinii și trebuie să facă revizii la fiecare 6 luni sau după ce a mers 1.500 de kilometri, oricare este îndeplinită prima. Potrivit celor de la România Liberă, “în timpul funcţionării pe GPL, pompa de benzină din rezervor este amorsată şi funcţionează în continuare, iar benzina este întoarsă pe conducta de retur înapoi în rezervor. În cazul în care se doreşte trecerea de la GPL la benzină manual, acest lucru trebuie făcut rapid şi fără ca motorul să îşi schimbe liniaritatea. Din acest motiv, pompa de benzină trebuie să fie tot timpul în funcţiune.”