Industria se concentrează prea mult pe electromobilitate pentru pasageri ca o modalitate de reducere a emisiilor de carbon, au spus analiștii Deutsche Bank Research într-o lucrare intitulată „E-mobility: Without subsidies (still) a niche”. Lucrarea spune că „mobilitatea electrică rămâne un mod foarte scump de a evita CO₂. Sprijinul guvernamental pentru mobilitatea electrică este un alt exemplu al lipsei concentrării pe protecția climatică eficientă din punct de vedere al costurilor”, potrivit Clean Energy Wire.
Schimbarea structurală către e-mobilitate, notează Deutsche Bank, a fost determinată de reglementări guvernamentale și mai puțin de forțele pieței. În UE, în 2019, cota de piață a înmatriculărilor de mașini electrice noi a fost de doar 2,6 la sută. Însă ar fi necesară o cotă de piață cuprinsă între 30 și 50 la sută până în 2030 pentru a atinge valoarea limită de CO₂ vizată pentru flotele auto noi, se arată în raport.
Producătorii auto influenți din Germania au anunțat cu toții planuri ambițioase de creștere a cotei de mașini electrice în portofoliul de produse în următorii ani. Guvernul german și-a propus să aibă un milion de vehicule electrice până în 2020, dar a recunoscut ulterior că această țintă va fi atinsă doar prin 2021 sau 2022.