Investigaţia Consiliului Concurenţei privind contractele încheiate de Transgaz se referă la proceduri de atribuire care au avut loc în perioada 2009-2011, iar, în prezent, toate licitaţiile sunt organizate online, pe Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice – SICAP, potrivit unui comunicat al companiei de transport al gazelor.
SNTGN Transgaz SA informează asupra faptului că, potrivit Convocatorului şedinţei Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor (AGEA) ce va avea loc pe 10 februarie 2019, societatea supune aprobării achiziţionarea de servicii de consultanţă, asistenţă şi reprezentare juridică de specialitate în probleme de dreptul concurenţei, legislaţie şi proceduri europene incidente, care să apere interesele companiei şi să minimizeze riscul unei soluţii nefavorabile din Raportul investigaţiei realizate de Consiliul Concurenţei, conform Agerpres.
„Subliniem faptul că această investigaţie se referă la acţiuni vizând modul în care s-au derulat proceduri de atribuire a unor contracte de achiziţie de lucrări derulate de Transgaz în perioada 2009-2011, deci înainte de înainte de implementarea managementului privat la Transgaz, conform prevederilor OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare şi că nu există investigaţii ale Consiliului Concurenţei cu privire la licitaţii organizate de Transgaz în ultimii ani”, se arată în comunicat.