Alstom va construi, livra și întreține, până în 2023, unsprezece trenuri electrice cu baterii Coradia Continental pentru traficul regional pe ruta Leipzig-Chemnitz, în numele VMS (Verkehrsverbund Mittelsachsen) și cu sprijinul ZVNL (Zweckverband für den Nahverkehrsraum Leipzig), cele două autorități responsabile pentru această linie. Contractul valorează aproximativ 100 milioane euro. Ca urmare a acestei comenzi, Alstom oferă acum toate tipurile de sisteme de tracțiune de pe piață, precum și întreaga gamă de sisteme de acționare fără emisii, de la eficientele motoare electrice până la celulele de combustie cu hidrogen și tracțiunea avansată cu baterii.
În 2014, Alstom mai semnase un contract cu VMS, pentru livrarea unui număr de 29 de trenuri regionale electrice Coradia Continental (EMU). Pentru parcurgerea celor 80 de kilometri de linie neelectrificată dintre orașele Chemnitz și Leipzig, autoritatea a solicitat versiunea electrică cu baterii (BEMU). Noile trenuri vor intra în exploatare în 2023. Acestea vor fi construite la fabrica Salzgitter din Germania, pe care Alstom o deține în Saxonia Inferioară. Subsistemul de tracțiune cu baterii este proiectat și livrat de centrul de excelență în sisteme de tracțiune al Alstom de la Tarbes.
„Suntem extrem de mândri să furnizăm autorităților responsabile o soluție sustenabilă și perfect adaptată. În prezent, compania Alstom se distinge prin faptul că este capabilă să ofere orice formă de sistem de tracțiune fără emisii existente pe piață, incluse într-o soluție a cărei eficiență a fost deja dovedită. În calitate de companie responsabilă, Alstom se concentrează intens pe transportul sustenabil, oferind cele mai potrivite soluții, ceea ce îl face nu doar posibil, ci și atractiv și eficient sub aspectul costurilor,” a declarat Gian Luca Erbacci, Prim Vicepreședinte Alstom Europa.
Trenurile electrice cu baterii Coradia Continental vor fi similare cu cele aflate deja în exploatare pe rutele Dresda, Riesa și Zwickau. Principala diferență este aceea că ele vor avea și baterii de înaltă performanță montate pe acoperiș. Trenul, având ca punct de plecare Coradia Continental, a cărui eficiență a fost demonstrată, reflectă îndelungata experiență a companiei Alstom în domeniul sistemelor de tracțiune cu baterii, pe care a căpătat-o cu tramvaiele Citadis, trenul cu hidrogen Coradia iLint și cu locomotiva Prima H3.
Trenul Coradia Continental are o rază de acțiune de până la 120 km și poate fi operat sub catenară, dar și pe secțiuni de linie neelectrificată. Trenurile cu trei vagoane vor avea o lungime de 56 m și un număr de 150 de locuri. Viteza maximă în modul cu baterii va fi de 160 km/h. Capacitatea bateriilor (litiu-ion de mare putere) este calculată să asigure exploatarea fără catenară a liniei Chemnitz-Leipzig, performanța sau confortul nefiind deloc afectate.
Gama Coradia construită de Alstom permite operatorilor și autorităților de transport să ofere călătorilor trenuri regionale care să răspundă nevoilor și așteptărilor acestora, în același timp demonstrând o fiabilitate exemplară și o mare eficiență sub aspectul costurilor. Alstom a adaptat gama Coradia să funcționeze cu toate sistemele energetice disponibile fără emisii, de la cel electric până la cel electric cu baterii și la celulele de combustie cu hidrogen. Cel din urmă, denumit Coradia iLint, aflat de peste un an în exploatare în Germania, este un tren alimentat cu hidrogen și prezintă o performanță comparabilă cu cea a unui tren diesel, dar nu degajă alte emisii în afară de apă.