Cifra de afaceri a Grupului TeraPlast, cel mai mare producător de materiale de construcții cu capital românesc, a crescut cu 21% în 2019, comparativ cu anul precedent, până la 972,6 milioane de lei. În aceeași perioadă, EBITDA consolidată a Grupului a crescut cu 41%, ajungând la 91,2 milioane de lei.
Rezultatele vin pe fondul unui context favorabil al pieţei construcţiilor, precum şi prin capitalizarea investiţiilor anterioare realizate de companiile din grup. „Suntem foarte aproape de pragul de 1 miliard de lei cifră de afaceri, ceea ce reprezintă o dublare a activității Grupului față de acum 2 ani. Totodată, ne respectăm promisiunea de a aduce plus valoare acționarilor noștri prin creșterea cu 85% a profitului net, care a ajuns în 2019 la 41,8 milioane lei, precum și prin creșterea rentabilității capitalului angajat, de la 9,3% în 2018, la 15% în 2019. Eficiența strategiei de dezvoltare și maturizarea business-urilor recent intrate în Grup se reflectă și în EBIDTA, care s-a dublat în ultimii 2 ani, ajungând la valoarea de 91,2 milioane lei. În 2020 se vor vedea beneficiile investițiilor de 98 milioane lei realizate în 2019, care vor contribui semnificativ la atingerea cifrei de afaceri de 1,25 miliarde lei, în contextul unei EBITDA de 145 milioane lei”, a declarat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.
Cea mai bună performanță în 2019 a fost realizată de TeraPlast, cu un avans al afacerilor de 25%, până la 365 milioane de lei, în timp ce EBITDA a înregistrat o creștere de 80% față de perioada similară a anului trecut, până la 37 milioane de lei. În 2019, compania a produs și vândut peste 16 milioane de metri liniari de țeavă, peste 8 milioane de bucăți de fitinguri și produse rotoformate, 7 milioane de metri liniari de profile și peste 14 mii de tone de granule.
TeraSteel România și Serbia au înregistrat cea mai bună marjă de profitabilitate, dintre companiile Grupului. Îmbunătățirea marjei segmentului de panouri termoizolante se datorează economiilor la achizițiile de materii prime, precum și creșterii gradului de utilizare a capacității de producție din Serbia. Piața din Serbia continuă să fie o piață cu mare potențial de dezvoltare pentru TeraSteel. Compania a înregistrat în 2019 o majorare a afacerilor cu 18% față de perioada similară a anului trecut, până la 308,8 milioane de lei. În ceea ce privește EBITDA TeraSteel, aceasta a înregistrat o creștere de 42% față de 2018, până la 37,6 milioane de lei. Vânzările cantitative au crescut cu peste 30% anul trecut, TeraSteel depășind 3,8 milioane de metri pătrați de panouri sandwich vândute și 7 mii de tone de structuri zincate.
Cifra de afaceri a Wetterbest, al doilea jucător pe piața țiglei metalice din România, a crescut cu 22% în 2019, la 269,9 milioane de lei, iar EBITDA realizată a fost de 15,1 milioane de lei în 2019. Din punct de vedere cantitativ, vânzările de țiglă metalică au ajuns la 5 milioane de metri pătrați, cele de tablă cutată au depășit 2 milioane de metri pătrați, iar cele pentru drenaj și accesorii au depășit 4 milioane de bucăți. Finalizarea, în prima parte a anului 2020, a investiției în valoare de 44,5 milioane lei, demarată în 2019, va susține atât creșterea cotei de piață cât și a profitabilității.
TeraGlass a beneficiat de o investiție de 16,1 milioane lei în 2019, iar în urma acestui proces, fluxul de lucru va fi complet automatizat pentru producția ferestrelor și ușilor. În 2019, TeraGlass a vândut peste 118 mii de unități, preponderent pe piețele internaționale.
Investițiile substanțiale aferente anului 2019, în Wetterbest și TeraGlass, sunt platformele principale de creştere în 2020, alături de TeraPlast.
De altfel, pentru anul 2020, este estimată o îmbunătățire semnificativă a profitabilității, EBITDA bugetată fiind de peste 145 milioane de lei, în creștere cu 59% față de 2019, respectiv o cifră de afaceri de 1,25 miliarde de lei, cu 29% mai mare comparativ cu 2019.