Aproximativ 30% dintre firmele româneşti de transport rutier internaţional de marfă în Uniunea Europeană nu vor putea supravieţui crizei coronavirus iar, din cele rămase, 50% vor părăsi România în următoarele 18 luni din cauza prevederilor Pachetului Mobilitate 1, susţin reprezentanţii Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
„UNTRR este revoltată de faptul că Pachetul Mobilitate 1 avansează accelerat urmând procesul legislativ de adoptare la nivel european, sub presiunea politică a Statelor Vestice ale Alianţei Rutiere, în ciuda crizei fără precedent cu care se confruntă transporturile rutiere din UE în plină pandemie COVID-19. Deşi recunoaştem necesitatea modernizării şi aplicării armonizate a normelor sociale în domeniul transportului rutier din Uniunea Europeană (UE), am dori să semnalăm faptul că actualul acord privind Pachetul Mobilitate 1, finalizat de Preşedinţia finlandeză în timpul negocierilor din trialogul cu Parlamentul European (PE) şi Comisia Europeana (CE) la 11 decembrie 2019, contrazice obiectivul urmărit de CE în 2017 – „de a ajuta sectorul să rămână competitiv într-o tranziţie socială corectă către energie curată şi digitalizare”, precizează transportatorii într-un comunicat citat de Agerpres.