Înmatriculările globale de automobile electrice urmează să înregistreze un declin de 18% în acest an, însă este vorba de o contracţie mai mică faţă de cea înregistrată de automobilele echipate cu motoare cu combustie internă, au anunţat marţi analiştii de la Bloomberg NEF (BNEF), transmite Reuters.
Potrivit analiştilor, înmatriculările de automobile echipate cu motoare cu combustie internă vor scădea cu 23% la nivel global în 2020.
Conform estimărilor BNEF, în 2040 automobilele electrice vor reprezenta 31% din flota globală şi vor fi responsabile pentru 58% din vânzările de autoturisme noi de pasageri, în timp ce automobile echipate cu motoare cu combustie internă vor intra pe o pantă descendentă, după ce în 2017 au atins vârful.
Pentru acest an, analiştii se aşteaptă ca la nivel mondial să fie vândute 1,7 milioane de automobile electrice, care se vor adăuga celor aproximativ şapte milioane de unităţi care sunt deja în circulaţie, potrivit Agerpres.
Aceste cifre au implicaţii şi pentru piaţa de electricitate şi cea petrolieră. BNEF estimează că electrificarea transportului va elimina 17,6 milioane barili pe zi din cererea de petrol în 2040, iar în 2040 cererea de energie electrică va fi mai mare cu 5,2% datorită automobilelor electrice. De asemenea, analiştii estimează că lumea va avea nevoie de aproximativ 290 milioane de puncte de încărcare în 2040, dintre care 12 milioane vor fi în spaţii publice iar restul acasă, la locul de muncă sau în spaţiile comerciale private.