Hidroelectrica poate livra direct către populaţie energie la un preţ mult mai mic decât cel din prezent, ceea ce ar putea duce la scăderea tarifelor în toată piaţa, însă compania nu a avut până acum o strategie coerentă de marketing, a declarat ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, citat de Agerpres.
El a arătat că, deşi există o ofertă pentru consumatorii casnici pe site-ul companiei, reprezentanţii acesteia nu au făcut nimic să o promoveze în rândul populaţiei.
„Hidroelectrica şi-a pierdut licenţa de furnizor de ultimă instanţă (FUI). Nu poţi să fii FUI dacă nu ai 3.000 de clienţi şi ANRE le-a retras această licenţă în urmă cu câteva luni. Ce companie eşti tu, fără 3.000 de clienţi naţionali?!”, a spus Popescu.
Furnizorul de ultimă instanţă este cel care preia un consumator casnic dacă furnizorul acestuia dă faliment sau nu mai poate livra energie.
„Oferta pe care o are Hidroelectrica, cu 255 de lei pe MWh, este o bătaie de joc. E doar pe site, nu o promovează, pentru cine este ea, pentru salariaţii lor? Ei nu se duc către oameni să încheie contracte. Să-şi facă un departament de vânzări cum trebuie! Au doar trei oameni la vânzări. Nu au capacitate de facturare? Să-şi ia un soft!”, a susţinut oficialul guvernamental.
Potrivit acestuia, pentru Hidroelectrica, livrarea de energie către clienţii casnici ar putea fi un business foarte bun. În plus, preţul mic al Hidroelectrica ar putea duce la ieftinirea întregii pieţe.