Grupul BMW continuă să-și atingă țintele pentru întregul an, transmite compania. După implementarea reducerilor controlate la multe dintre fabricile sale, în luna martie, ca răspuns la scăderea previzibilă a cererii globale, Grupul a inițiat o repornire coordonată a facilităților sale de producție în trimestrul secund. De la jumătatea lunii iunie, toate fabricile au funcționat din nou la capacitate normală. Cu toate acestea, eficiența costurilor și gestionarea numerarului rămân factori decisivi pentru a controla cel mai bine consecințele pandemiei.
„Răspunsul rapid și strategia noastră de management consecvent ne-au permis să limităm impactul pandemiei asupra grupului BMW în prima jumătate a anului”, a declarat Oliver Zipse, președintele Consiliului de administrație al BMW AG, la Munchen.
În pofida unei scăderi semnificative a pieței în urma pandemiei, Grupul BMW a reușit să obțină un profit pozitiv înainte de impozitare, de 498 milioane euro, în primul semestru al anului (S1). „Așteptăm cu nerăbdare al doilea semestru cu un optimism prudent și continuăm să vizăm o marjă EBIT între 0 și 3% pentru segmentul Autoturisme în 2020. Monitorizăm situația foarte atent și gestionăm capacitățile de producție în concordanță cu evoluțiile și fluctuațiile regionale ale cererii clienților”.
”Grupul BMW rămâne ancorat în proiectele asumate; în ciuda mediului de piață extrem de provocator, va continua să investească în domeniile tehnologice orientate spre viitor și să își dezvolte competența în consecință. După cum a fost anunțat anterior, Grupul intenționează să investească peste 30 de miliarde de euro în cercetare și dezvoltare până în 2025, cu scopul de a-și extinde hegemonia în materie de inovație”, susține compania germană.
Cheltuielile de cercetare și dezvoltare ale grupului, în valoare totală de 2.734 milioane euro, au rămas la un nivel ridicat în prima jumătate a exercițiului financiar curent (2019: 2.796 milioane euro; -2,2%). Cifra include cheltuielile pentru procesul de mobilitate electrică în curs și, în special, pentru dezvoltarea BMW iNEXT. După cum a fost raportat anterior, cheltuielile de capital pentru imobilizări corporale, precum și pentru alte imobilizări necorporale sunt efectuate în mod prioritar. Cheltuielile totale pentru prima jumătate a anului s-au ridicat la 1.477 milioane euro (2019: 2.175 milioane euro; -32,1%).