Acasă » Interes general » Alstom furnizează sistemul de semnalizare, soluțiile digitale și de electrificare pentru un nou proiect feroviar local

Alstom furnizează sistemul de semnalizare, soluțiile digitale și de electrificare pentru un nou proiect feroviar local

25 septembrie 2020
Interes general
energynomics

Alstom va furniza sistemul de semnalizare, soluțiile digitale de gestionare a traficului feroviar și pe cele de electrificare, în cadrul proiectului de modernizare și reabilitare a lotului al doilea (Apața-Cața) de pe secțiunea Brașov-Sighișoara aflată pe culoarul european Rin-Dunăre, conform unui comunicat remis energynomics.ro.

Consorțiul Asocierea RailWorks, din care face parte Alstom, a semnat contractul cu beneficiarul. Partea Alstom din contract totalizează circa 70 de milioane EUR, iar durata de execuție a lucrărilor este estimată la patru ani.

Proiectul vine în completarea Loturilor 1 și 3 din aceeași subsecțiune, atribuite consorțiului Asocierea RailWorks în martie 2020. În total, Alstom va furniza lucrări de semnalizări și electrificare pe linia dublă de cale ferată care acoperă distanța feroviară de 128 de kilometri – totalizând peste 250 km de infrastructură feroviară modernizată – dintre Sighișoara și Brașov, două destinații turistice importante din România.

„Alstom își consolidează poziția de lider pe piața feroviară din România, atât pe segmentul de semnalizări feroviare, cât și pe cel de electrificare. Acoperirea întregii subsecțiuni dintre Sighișoara și Brașov va oferi o operare eficientă, asigurând consecvență în calitatea serviciului și eforturi coordonate pentru desfășurarea lucrărilor în cel mai bun mod posibil”, a declarat Gabriel Stanciu, Directorul General Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.

Noul proiect, care totalizează 28 de km de linie feroviară dublă, include optimizarea rutei existente prin construirea de tunele pentru reducerea timpului de călătorie, precum și modernizarea în mare parte a liniei vechi, urmând ca în final trenurile de pasageri să poată circula cu viteza maximă de 160 km/h. Compania Alstom este direct responsabilă de implementarea tuturor lucrărilor legate de: instalațiile de centralizare electronică, sistemul european de semnalizare feroviară ERTMS Nivelul 2, sistemul de telecomunicații GSM-R, sistemele de anunțare și informare a pasagerilor, sisteme de supraveghere video și sistemul de electrificare a căii ferate prin substații de tracțiune electrică și modernizarea catenarei.

Partea cea mai complexă a acestui proiect este construcția a două tuneluri duble (în total patru tuneluri, câte două pe fiecare sens al traficului) care însumează aproape 13 km de linie dublă. În aceste tuneluri, compania Alstom este responsabilă și cu furnizarea sistemului de electro-ventilație pentru a compensa lipsa ventilației naturale, împreună cu un sistem anti-incendiu pentru a asigura siguranța deplină a traficului.

Tags:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *