Piaţa auto din România a înregistrat o scădere de 32,3% în primele nouă luni ale anului în curs, faţă de aceeaşi perioadă din 2019, însă vânzările de autoturisme „verzi” şi-au continuat trendul ascendent, cu un salt de 8,6%, reiese din datele publicate, marţi, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA).
La capitolul autoturismelor electrice 100%, hibride plug-in şi hibride, după primele nouă luni ale anului, se înregistrează un volum în creştere de 8,6%, comparativ cu perioada similară din 2019. Pe subcategorii, vânzările de autoturisme full electrice au crescut 40,8%, în timp ce maşinile hibride plug-in înregistrează un salt de 141,3%, conform Agerpres.
Pe de altă parte, autoturismele hibride care dispun de propulsie electrică (nu sunt incluse aici cele mild hibrid) consemnează, după primele nouă luni, o evoluţie negativă (-8,2%).
Preferinţele românilor pentru mărcile electrice (100% şi hibride plug-in), care sunt stimulate prin Programul „Rabla Plus”, au în prim plan Renault (360 unităţi), Skoda (329), Volkswagen (204), Hyundai (186) şi BMW (170).
La momentul actual, la nivel naţional, cele mai multe achiziţii de autoturisme sunt realizate de către persoanele juridice, care acoperă 55% din total, restul de 45% revenindu-le persoanelor fizice.