Peste 90% dintre participanții la un studiu de piață efectuat de MOL România au declarat că folosesc mașina la fel de des iarna precum în restul anului, iar timpul acordat pregătirii autoturismului pentru sezonul rece este de maximum 4 ore, în cele mai multe cazuri (peste 70%), bugetul alocat în acest scop fiind mai mic de 500 de lei.
În plus, 78% dintre șoferi spun că înțeleg nevoia de utilizare a carburantului special adaptat pentru sezonul rece, în timp ce peste 90% dintre participanții la această cercetare de piață sunt convinși de importanța folosirii de cauciucuri speciale de iarnă.
Sondajul a fost realizat online de MOL România în perioada 12-18 decembrie 2020, pe un eșantion de peste 2.000 de respondenți, participanți în programul de loialitate MOL MultiBonus.
Cercetarea a arătat că doar jumătate dintre șoferi apelează la service-uri pentru a pregăti autoturismul de iarnă, deși peste 90% dintre participanții la sondaj au declarat că folosesc mașina la fel de mult pe timpul iernii ca în celelalte anotimpuri.
De asemenea, în proporții covârșitoare, respondenții au menționat că verificarea nivelului de antigel și a stării bateriei sunt printre operațiunile pe care le fac la începutul iernii.