Schneider Electric și-a majorat eforturile legate de strategia sa pe termen lung prin incorporarea unor elemente de mediu, sociale și de guvernanță în fiecare aspect al activităților sale, precum și prin asistența oferită clienților și partenerilor de afaceri pentru îndeplinirea propriilor lor obiective de sustenabilitate.
Anunțul a coincis cu știrea conform căreia Corporate Knights, o companie canadiană de media și de cercetare care realizează clasamente ale corporațiilor și evaluări ale produselor financiare pe baza performanțelor în privința sustenabilității, a clasat, pentru prima data, Schneider Electric pe primul loc în indexul său anual “the Global 100 most sustainable corporations in the world”. Un salt de pe poziția 29 deținută anul precedent, clasamentul pentru 2021 reprezintă o recunoaștere externă importantă a angajamentului prompt și durată al companiei Schneider Electric față de problemele ESG. De asemenea, evidențiază transformarea companiei într-un furnizor important de soluții digitale care facilitea-ză eficiența energetică și sustenabilitatea.
„Nucleul strategiei noastre este de a construi un business și o companie durabile. Clienții, angajații, partenerii și investitorii nu au fost niciodată mai atenți la considerațiile ESG decât sunt acum. Schneider a îmbrățișat mult timp aceste probleme și continuăm să ridicăm ștacheta pentru noi și pentru clienții și partenerii noștri”, spune Jean-Pascal Tricoire, președintele și directorul executiv al Schneider Electric. „Când am introdus primul nostru barometru de sustenabilitate în 2005, eram una dintre companiile care adoptaseră devreme problemele ESG. Dar aceste angajamente nu pot fi de scurtă durată, așa că le-am reafirmat pe ale noastre la fiecare trei ani. Noi toți – companii, guverne, persoane fizice – putem colabora pentru a face lumea mai ecologică și mai incluzivă. Noile noastre angajamente defines următorii pași ai contribuției noastre.”
Noul program Schneider Sustainability Impact (SSI) se va desfășura în perioada 2021-2025 și își propune accelerarea semnificativă a obiectivelor anterioare. Acesta se bazează pe șase angajamente pe termen lung, care urmează să îndeplinească fiecare dintre obiectivele de dezvoltare sustenabilă ale Națiunilor Unite. Aceste angajamente sunt: a acționa pentru un impact pozitiv asupra mediului; a utiliza eficient resursele; a fi la înălțimea principiilor sale de încredere; a crea șanse egale; a valorifica put-erea tuturor generațiilor și a încuraja comunitățile locale.
„Capacitatea și disponibilitatea de a face lumea mai ecologică și mai echitabilă nu este doar o re-sponsabilitate morală – are și un impact bun asupra companiei”, a declarat Olivier Blum, Chief Strategy and Sustainability Officer la Schneider. „Anul 2020, marcat de pandemia COVID-19, un șir de dezastre climatice și a cincea aniversare a Acordului de la Paris privind schimbările climatice, a consolidat nevoia unor acțiuni urgente. De asemenea, a intensificat apetitul clienților noștri pentru a-și accelera propriile schimbări către o lume cu emisii reduse de carbon. Soluțiile noastre îi pot ajuta și pe aceștia să își atingă obiectivele.”
Unsprezece obiective concrete, realizabile până în 2025, stau la baza acestor angajamente. Și, pentru prima dată, liderii celor peste 100 de piețe pe care își desfășoară activitatea Schneider vor stabili obiective locale pentru a răspunde nevoilor la nivel local din comunitățile lor.