Acasă » Interes general » Macroeconomie » Acţiunile Electrica au un nou market maker, Wood & Company

Acţiunile Electrica au un nou market maker, Wood & Company

7 noiembrie 2014
Electricitate
Bogdan Tudorache

###author###

Acţiunile Electrica beneficiază de serviciile de market maker ale intermediarului Wood & Company. Wood & Company s-a alăturat programului de market making al BVB de la lansarea acestuia, în ianuarie 2014. În prezent, activează ca market maker pentru 6 companii listate: BRD-Groupe Societe Generale, Fondul Proprietatea, Romgaz, OMV Petrom, Transgaz şi Banca Transilvania, conform unui comunicat al Bursei de Valori Bucureşti.

Programul de market making al BVB are scopul de a dezvolta activitatea de market making pe bursă locală, de a creşte lichiditatea şi calitatea pieţei. În prezent, în program, se regăsesc 4 intermediari: Banca Comercială Română, IFB Finwest, Raiffeisen Centrobank AG şi Wood & Company. Aceştia asigura servicii de market making pentru 10 companii listate pe piaţă reglementată. Din 1 octombrie, a fost extinsă lista de acţiuni ale companiilor care pot beneficia de serviciul de market making, la toate companiile membre ale indicelui BET Plus.

Tot din 1 octombrie, market makerii au beneficiat de un pachet suplimentar de stimulente, denumit Schemă Cota-Parte din Venituri. Astfel, dacă un market maker deţine această calitate pentru cel puţin 6 luni şi îşi îndeplineşte obligaţiile de cotare, atunci acesta este eligibil pentru schema de stimulente, iar nivelul stimulentelor este direct corelat cu ponderea activităţii market makerului în totalul valorii tranzacţionate pe o acţiune, în piaţa sa principală.

Pentru luna octombrie, valoarea tranzacţiilor realizate de către market makeri pe acţiunile pe care sunt înregistraţi au reprezentat 6.95% din valoarea totală a tranzacţiilor realizate pe piaţa principală a acţiunilor respective. Acest indicator este cu 49% mai mare decât cel înregistrat în primul semestru din 2014, de 4.66%. Comparativ cu luna septembrie 2014, valoarea tranzacţionată de market makeri în luna octombrie a fost cu circa 15% mai mare.

“Rezultatele programului de market making au arătat până în prezent că programul funcţionează, şi funcţionează eficient. Pentru dezvoltarea acestui program, mai avem în vedere şi alte măsuri, precum crearea unui cadru adecvat pentru short selling şi un mecanism funcţional pentru împrumutul de instrumente financiare. În acest scop, lucrăm alături de Autoritatea de Supraveghere Financiară, Depozitarul Central şi participanţii la piaţă, eforturile tuturor instituţiilor fiind necesare pentru reuşita acestui demers” a declarat Ludwik Sobolewski, directorul general BVB.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *