Acasă » Electricitate » AEM estimează o creștere de 26% pentru 2017, datorată contoarelor inteligente

AEM estimează o creștere de 26% pentru 2017, datorată contoarelor inteligente

9 mai 2017
Distribuţie
Bogdan Tudorache

Creșterea cifrei de afaceri a AEM, producătorul timișorean de contoare, de la 72,8 de milioane de euro în 2016 la aproape 92 de milioane de euro în acest an va avea loc în principal pe fondul creșterii comenzilor externe de contoare inteligente, spune Olimpia Moica, directorul general al companiei și președinte al directoratului.

”Ne-am dori ca și în România cererea de contoare să crească, să fie înlocuite tot mai multe din contoarele vechi”, spune Moica. Din păcate unele companii nu au organizat licitații în acest sens în ultima perioadă. ”Livrăm foarte mult contoare inteligente în Italia și Franța, contoare electronice de energie în Ungaria, am început de cîțiva ani să livrăm și în Germania. Sper ca și în România să livrăm mai mult”, spune Moica.

În ultimii doi ani AEM a furnizat aproape 400,000 de contoare inteligente electronice pentru subsidiara Enel, E-Distribuție, iar orice livrare presupune o nouă investiție.

”Am efectuat investiții de 4,5 milioane euro pentru contoare inteligente ale Enel în utilajele specifice, pregătirea de fabricație, realizarea matrițelor și certificarea lor în laboratoare la Roma”, spune Moica.

AEM se pregătește de noi licitații, în special externe. În 2016 circa 56,7% din cifra de afaceri a fost realizată la export. AEM deține în România o cotă de piață de de 60% atât pentru contoare de gaze dar și de curent.

Compania are o capacitate de producție de 2,2 milioane de contoare anual și a investit 58,7 milioane euro în fabrica din Timișoara începând cu ianuarie 1999. Compania are în jur de 1,400 de angajați, iar salariul mediu brut per angajat este de circa 2.100 lei.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *